رسانه‌ها نقش مهمی در افزایش مشارکت انتخاباتی دارند

به گفته حاج علی اکبری، آگاه کردن اذهان مردم نسبت به نوع انتخاب، شاخص‌های انتخاب، لزوم مشارکت و افزایش مشارکت در انتخابات؛ تعیین کننده است که می‌تواند توسط رسانه‌ها شکل عملیاتی به خود بگیرد.

اصغر حاج‌علی‌اکبری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در زنجان به نقش رسانه ها در انتخابات اشاره کرد و گفت: اهمیت رسانه و تحولاتی که رسانه‌ها در جوامع و نظامات مختلف ایجاد می‌کنند بر کسی پوشیده نیست.

وی با اشاره به اینکه در عصر حاضر یک تحول فزاینده و شتابان در عرصه‌ها و نظامات مختلف فرهنگی، اجتماعی، آموزشی و علمی را شاهد هستیم، گفت: این امور نشان از تاثیرگذاری رسانه‌ها بر این تحولات است و هم این که تاثیرپذیری رسانه از تغییرات و تحولات را بیان می‌کند.

حاج علی اکبری با تاکید بر اینمه رسانه‌ها روزبه روز با فعالیت‌های خود باید بتوانند تحولات را به سود مردم و کشور مدیریت کنند، گفت: رسانه ابزار بسیار قدرتمندی برای آگاهی، پیشگیری، مطالبه‌گری و یک ابزار ارزشمند برای ارتقا سرمایه‌های اجتماعی هر کشوری است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، عرصه انتخابات را یکی از عرصه های نقش آفرینی رسانه ها عنوان کرد و گفت: رسانه ها نقش تعیین‌کننده برای مردم در آگاهی‌بخشی در انتخابات داشته است.

وی اضافه کرد: آگاه کردن اذهان مردم نسبت به نوع انتخاب، شاخص‌های انتخاب، لزوم مشارکت و افزایش مشارکت در انتخابات؛ تعیین کننده است که می‌تواند توسط رسانه‌ها شکل عملیاتی به خود بگیرد.

حاج علی اکبری با تاکید براینکه همه این رخدادها در بستر رسانه بسیار فعال‌تر و پویاتر رخ می‌دهد، خاطرنشان کرد: کشور ایران در آستانه انتخابات قرار دارد و رسانه‌ها در این بازه زمانی می‌توانند یک نقش اساسی برای افزایش مشارکت و بازدارندگی هجمه‌های رسانه‌های معاند انجام دهند.

به گفته وی، رسانه ها می توانند نقش فعالانه و کنشگرانه در مقابله با تخریب‌ها ایفا کنند و مردم را نسبت به کارکردهای مختلف سیستم‌های حاکمیتی و مجلس مطالبه‌گر آگاه کنند.

کد خبر 1752158

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha