جشن تکلیف رسالت آموزش و پرورش در تربیت دانش آموز تراز انقلاب است

حجت الاسلام خانی جشن تکلیف را رسالت های آموزش و پرورش در تربیت دانش آموز تراز انقلاب عنوان کرد و گفت: این جشن فرصتی برای آشنایی دانش‌آموزان با وظایف دینی و شرعی بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خرم آباد، حجت الاسلام محمدیوسف خانی، در مراسم جشن تکلیف دانش آموزی هزار نفری در شهرستان نورآباد اظهارداشت: یکی اقدامات تربیتی اسلامی در آموزش و پرورش، برگزاری جشن تکلیف و آشنایی دانش‌آموزان با وظایف دینی و شرعی بوده است.

امام جمعه دلفان با بیان اینکه تربیت دانش آموز تراز انقلاب اسلامی، از رویکردهایی است که در استان لرستان همواره داشته‌ایم، افزود: این نگرش از رسالت‌های اصلی آموزش و پرورش است و این جشن به عنوان یک خاطره شیرین معنوی برای دانش آموزان عزیز یک عید است.

این مقام مسئول عنوان کرد: در حقیقت رسیدن به سن تکلیف یک موهبت الهی است که دختران دانش‌آموزان با پوشیدن چادرهای سفید تزیین شده، ورود به سن تکلیف و تعهد قلبی با پروردگار برای به‌جای آوردن تکالیف دینی و عبادی را جشن می گیرند.

وی بیان کرد: هرچه در عالم هست همه مخلوقات خداست و برترین آنها انسان است،  زیرا انسان دارای اختیار دارد و می تواند بندگی خدا یا بندگی نفس را انتخاب کند و اکنون شما به جایی رسیده ایدکه خداوند به شما تکلیف می دهد تا باعث رشد شما شود.

حجت الاسلام خانی در پایان گفت: اگر انسان به تکالیفش عمل کند مقام ومنزلت او آنچنان بالا می رود که از مقام فرشتگان هم بالاتر است.

کد خبر 1752165

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha