قصه حاکمیت دینی حضور و مشارکت می‌خواهد/نیازمند ولایت پژوهی در بین مردم هستیم

استاد حوزه های علمیه ضمن تاکید بر اینکه قصه حاکمیت دینی حضور و مشارکت می‌خواهد، گفت: انسان‌هایی که می‌خواهند عزت و شرف امامت و حقایق رسالت در جامعه آنها جاری شود، باید مشارکت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، به همت حوزه علمیه استان کهگیلویه و بویراحمد همایش شکوه مشارکت با حضور کاندیداهای ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی و حجت الاسلام والمسلمین محمد هادی رحیمی صادق در سالن حکیم جرجانی دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد.

آیت الله «سید شرف الدین ملک حسینی» در این همایش، یکی از جلوه‌های ربوبیت تشریعی را مسئله حاکمیت خدای متعال بر انسان دانست و گفت: هیچ انسانی حق ندارد جزء حکم الهی را برتابد و هیچ انسانی تحت ربوبیت هیچ انسان دیگری نیست.

این استاد حوزه های علمیه ضمن اشاره بر اینکه هیچ انسانی نمی‌تواند ولی انسان دیگری بالذات باشد، افزود: در نگرش دینی ما حاکم خدا بوده و انسان محکوم به‌حکم خداست.

وی با اشاره به اینکه هیچ‌کس حق ندارد از کسی اطاعت کند مگر خدای متعال اذن دهد، ادامه داد: در حاکمیت پروردگار هیچ نقشی برای انسان نیست و انسان محکوم مطلق است.

آیت‌ الله ملک‌حسینی یادآور شد: پذیرش بدوی انسان نسبت به فرمان خدا هیچ نقشی در فعلیت حکم خدای متعال ندارد.

این استاد حوزه های علمیه با بیان اینکه امامان کسانی هستند که حاکمیت خداوند را تجلی می‌بخشند، بیان کرد: اگر حضرت ابراهیم مقام رسالت و نبوت یافت آنگاه به مرتبه عالیه رسید که خدای متعال به او خطاب کرد که این منصب برترین منصبی است که انسان می‌تواند در هستی به دست آورد.

وی ضمن تاکید بر اینکه بیعت و حضور مردم فعلیت یافتن امت است نه فعلیت یافتن، اما انسان‌ها باید به‌سوی امام بروند، یادآور شد: امامت وابسته به هیچ عنصری نیست و از ناحیه خدای متعال اعطا می‌شود و در انتظار هیچ مقدمه‌ای برای تجلی‌یافتن نیست.

آیت الله حسینی حکمرانی دینی را جلوه‌ای‌ شأنی از شئون آن امام دانست که این شأن نیازمند به حضور است و افزود: اگر انسان‌ها نباشند او وظیفه‌ای برای شکل‌دادن حکمرانی دینی و رسالتی که شمشیر بکشد و به انسان‌ها بگوید بیایید از من پیروی کنید در امور اجتماعی‌تان ندارد.

استاد حوزه های علمیه خاطرنشان کرد: یک حاکم دین باید سه ویژگی داشته باشد تا بتواند به حاکمیت برسد که شامل علم، اخلاق و مبدایت برای عدالت اجتماعی و عدل است.

وی ضمن تاکید بر اینکه قصه حاکمیت دینی حضور و مشارکت می‌خواهد، ادامه داد: انسان‌هایی که می‌خواهند عزت و شرف امامت و حقایق رسالت در جامعه آنها جاری شود، باید بیایند و مشارکت کنند و حجت‌ها با این مشارکت تمام شود.

آیت‌ الله ملک حسینی گفت: نقش حضور مردم و مشارکت در بیانات مقام معظم رهبری آن‌چنان برجسته شد که باید قدرت نظام پس از لطف خدا را متکی به حضور مردم دانست.

قصه حاکمیت دینی حضور و مشارکت می‌خواهد/نیازمند ولایت پژوهی در بین مردم هستیم

حجت الاسلام والمسلمین محمد هادی رحیمی صادق نیز در این همایش، گفت: انقلاب اسلامی ایران حاصل بیش از هزار سال تلاش علمای بزرگ و انبیای الهی بوده و امروز ما میراث دار عظمت و این نعمت بزرگ هستیم.

این استاد حوزه‌های علمیه افزود: روحانیت همیشه پشتیبان مردم، در کنار آنها و نسبت به مشکلاتی که می‌خواهد در جامعه رسوخ پیدا کند باید نقاد باشد.

وی با اشاره به رسالت مجلس خبرگان و کسی که این مسئولیت سنگین را بر عهده می‌گیرد، ادامه داد: امامت و امت دو رکن اساسی نظام هستند و زمانی هر دو به نتیجه می‌رسند که رابطه بین این دو رکن برقرار باشد.

حجت الاسلام رحیمی صادق خاطرنشان کرد: احساس من این است که مجلس خبرگان نقطه اتصال امامت و امت به عنوان دو نقطه عظیم است.

این استاد حوزه‌های علمیه یادآور شد: به شدت نیازمند ولایت پژوهی در بین مردم هستیم که بار اصلی آن بر دوش خبرگان و نمایندگان است.

وی گفت: باید اتصال ولایت و جایگاه ولایت و رهبری برای مردم تبیین شود که این کار به درستی انجام نشده است.

کد خبر 1752198

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha