انتخابات نشانه بلوغ سیاسی و مسئولیت پذیری ملت رشد یافته است

روحانی حضور در انتخابات را تکلیف و آنرا نشانه حیات و بلوغ سیاسی و مسئولیت پذیری هر ملت رشد یافته و مقتدر دانست و گفت: تبیین و روشنگری چه در فضای حقیقی و چه در فضای مجازی راهکار مناسبی برای تشویق مردم به حضور در انتخابات است.  

سیده فضیلت روحانی _ عضو هیئت علمی  دانشگاه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان مبنی بر علت ضرورت در انتخابات اظهار کرد: حضور در انتخابات هم حق و هم تکلیف ما است که باید به آن توجه کنیم.  

وی با بیان اینکه ما حق داریم درباره سرنوشت سیاسی و اجتماعی خودمان تصمیم بگیریم افزود: وقتی از این حق استفاده نمی کنیم به دیگران اجازه می دهیم که به جای ما انتخاب کنند و تصمیم بگیرند.  

روحانی حضور در انتخابات را تکلیف و آنرا نشانه حیات و بلوغ سیاسی و مسئولیت پذیری هر ملت رشد یافته و مقتدر دانست و تصریح کرد: علاوه بر این که حضور حداکثری و پرشور در انتخابات ضامن امنیت ملی است از طرفی دیگر، اقتدار دولتمردان در انجام وظایف قانونی شان است.

وی اذعان کرد: در یک نگاه کلی، کسانی که رأی نمی دهند یا اساسا ضد نظام جمهوری اسلامی هستند که طبعا به هیچ چیز جز براندازی نمی اندیشند و از حمایت های دشمنان خارجی نظام هم برخوردارند و یا  کسانی هستند که به دلیل بی عملی یا بد عملی برخی نمایندگان پیشین گله مندند و چه بسا تحت تاثیر تبلیغات منفی دشمن  حضورشان در انتخابات را بی‌فایده می دانند.

روحانی با اشاره به اینکه، این دسته نیاز به روشنگری و خودباوری دارند، افزود: به این گروه باید گفت بی عملی یا بد عملی نمایندگان از یک طرف بر می گردد به انتخاب نادرست و بدون شناخت خودمان، و از طرف دیگر بر می گردد به این که ما فکر می کنیم با انتخاب نمایندگان کارمان تمام شده است.

وی اظهار کرد: در حالی که بعد از انتخابات چه نماینده مورد نظرمان رای بیاورد و چه رای نیاورد وظیفه ما پیگیری و مطالبه وعده های انتخاباتی و وظایف قانونی نماینده منتخب است.  

روحانی ادامه داد: طوری که مطالبات مکرر و پی در پی ما نماینده منتخب را وادار کند تا با کار و تلاش به دنبال تحقق مطالبات به حق موکلان خود باشد.

وی گفت: بنابراین تبیین و روشنگری چه در فضای حقیقی از طریق گفتگوی چهره به چهره با مخاطب ها و چه در فضای مجازی از طریق تولید و ارسال پیام های روشنگرانه راهکار مناسبی برای تشویق مردم به حضور در انتخابات است.  

روحانی در ادامه ضمن این که نشستن پای سخنان نمایندگان در برنامه های انتخاباتی رسانه ملی نیز در بالا بردن آگاهی مردم موثر است، خاطر نشان کرد: مهم ترین مسئله القاء خودباوری به واجدین شرایط حضور در انتخابات است، اینکه مردم باور کنند رای دادن یا ندادنشان در تغییر سرنوشت خود و کشورشان تاثیر عمیقی می گذارد.  

وی بیان کرد: متاسفانه هنوز خیلی ها نمی دانند که تنها با حضور حداکثری آگاهانه و با انتخاب نمایندگان اصلح است که می توانند تغییر واقعی ایجاد کنند و با رای ندادن نه تنها چیزی تغییر نمی کند بلکه چه بسا اوضاع  شهر و کشورشان به سمت نامطلوبتر شدن پیش میرود.

کد خبر 1752228

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha