هزینه کرد ۳.۵ میلیاردی واقف بیرجندی برای تأمین آب

حجت الاسلام خدائی گفت: از ابتدای امسال تاکنون بالغ بر ۳.۵ میلیارد تومان بر اساس نیت واقف برای تأمین آب شرب در قالب تهیه و خرید آب معدنی و هزینه های سقاخانه های سطح شهر هزینه شده است.

حجت الاسلام دادخدا خدایی- رئیس اوقاف و امور خیریه بیرجند و درمیان- در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی گفت:  بر اساس نیت واقف و از محل موقوفه از ابتدای امسال تاکنون ۳.۵ میلیارد تومان برای تأمین آب معدنی برای مراسمات فرهنگی، ملی و مذهبی، هیأت های مذهبی، مجالس عمومی و... هزینه شده است و روند تأمین آب ادامه دارد.


وی گریزی به موقوفه آبلوله بیرجند زد و گفت: بر اساس نیت واقف از ابتدای امسال از محل این موقوفه بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان برای امور خیریه، تأمین آب شرب، هزینه های عمرانی و آبادانی و... هزینه شده است.


حجت الاسلام خدایی با بیان اینکه از محل موقوفه آبلوله بر اساس نیت واقف ریالی جز در بیرجند هزینه نمی شود، یادآور شد: سال گذشته بالغ بر سه میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان برای تأمین آب بر اساس نیت واقف در بیرجند هزینه شده است.  


وی با بیان اینکه برای رفاه حال شهروندان و بر اساس نیت واقف در حال حاضر ۹ باب سقاخانه در خیابان های مهرشهر، معصومیه، نیلوفر، ظفر، شعبانیه و آیت الله عارفی و همچنین علی آباد لوله، امامزادگان باقریه احداث شده است، ابراز امیدواری کرد: بر اساس تفاهم نامه منعقد شده با شهرداری بیرجند در صورت تأمین اعتبار و بر اساس اعلام نیاز صورت گرفته در برخی پارک ها نیز می توان سقاخانه جدید احداث کرد.

به گفته رئیس اوقاف و امور خیریه بیرجند و درمیان، مستغلات موقوفه آبلوله در بخش های کشاورزی، اداری، تجاری، مسکونی و... و این موقوفه دارای هزار و ۴۶۰ رقبه است و هر ساله از محل عواید موقوفه سرمایه گذاری در زمینه خرید مسکن و... انجام می شود.

کد خبر 1752294

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha