۶۰۰ باب کانون فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی دارای کتابخانه هستند

شفیعی گفت: بیش از۶۰۰ باب از کانون های فرهنگی هنری در سطح مساجد شهری و روستایی آذربایجان شرقی دارای کتابخانه هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «مرتضی شفیعی» در دیدار جمعی از مدیران مسئول منتخب و فعالان برگزیده کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان با استاندار آذربایجان شرقی، با معرفی ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد به عنوان یکی از نهادهای زیر مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: ریاست شورای کانون‌های مساجد استان برعهده نماینده ولی فقیه در استان، نایب رییس آن استاندار و دبیر شورا نیز مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی مسجد محوری، مردم محوری و تلاش برای تحقق عدالت فرهنگی در مناطق محروم و کم برخوردار  را از اولویت های سه گانه ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان برشمرد و افزود: نهضت بازگشت به مسجد در سایه مردمی سازی فعالیت های فرهنگی اتفاق خواهد افتاد.

وی ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های یک سال اخیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان گفت با هدف تحقق عدالت فرهنگی تاسیس و راه اندازی ۳۱ باب کانون فرهنگی هنری در مساجد مناطق محروم، مرزی و روستایی و  تاسیس و راه اندازی ۷۲ باب کانون فرهنگی هنری تخصصی خواهران در سالجاری انجام گرفته که در حال حاضر تعداد کانون‌های شناسنامه دار استان نسبت به سال ۱۴۰۱ رشد ۸ برابری و تعداد اعضای ثبت شده این کانون ها  نیز رشد چهار برابری داشته است.

شفیعی با اشاره به فعالیت بیش از  ۲۶ هزار کانون فرهنگی هنری مسجدی در کشور افزود: یک هزار و ۴۵۰ کانون در استان ما فعالیت دارد که حدود ۶۰ درصد آن در مناطق روستایی و محروم هستند.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی با اشاره به برگزاری ده ها مورد دوره‌های آموزشی و هنری رایگان، طرح اوقات فراغت طرح مسجد پایگاه قرآنی و جشنواره های مختلف قرآنی، فرهنگی، هنری مختلف اظهار داشت:  درحال حاضر ۱۴۰ پایگاه قرآنی در کانون های فرهنگی هنری مساجد در موضوع ارائه آموزش های قرآنی و برپایی محافل قرائت مجلسی قرآن  فعالیت دارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت حضور حداکثری در انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: روز انتخابات امسال در ۱۱ اسفندماه،  اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان  آماده بوده و در میدان همچون همیشه در این عرصه، نقش آفرین خواهند بود.

کد خبر 1752324

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha