انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در خراسان‌جنوبی آغاز شد

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری ی از ساعت ۸ صبح امروز یازدهم اسفند آغاز شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، فرآیند رای‌گیری برای دوازدهمین دوره  انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری از ساعت ۸ صبح امروز جمعه ( ۱۱ اسفند) در چهار حوزه انتخابیه استان خراسان جنوبی آغاز شد.

تمامی شعب در سراسر استان آماده اخذ رای از واجدین شرایط (متولدین ۱۳۸۴/۱۲/۱۱ و ماقبل آن) است. آمار واجدین شرایط رأی‌دهی در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری در استان خراسان جنوبی ۶۰۸ هزار و ۵۵۸ نفر است که از این تعداد ۳۱۰ هزار و ۴۳۲ نفر مرد و ۲۹۸ هزار و ۱۲۶ نفر زن هستند.

آمار رأی اولی‌های استان نیز ۳۴ هزار و ۵۳۱ نفر گزارش شده است که از این تعداد ۱۷ هزار و ۴۴۹ نفر مرد و ۱۷ هزار و ۰۸۲ نفر زن هستند.

برای این دوره از انتخابات ۷۶۶ شعبه اخذ رأی ثابت و سیار در سطح استان تپیش‌بینی شده و ۸۳ نفر از نامزدها انتخابات مجلس شورای اسلامی و دو نفر نامزد انتخابات مجلس خبرگان رهبری در این استان با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

انتخابات مجلس شورای اسلامی در چهار حوزه انتخابیه استان خراسان جنوبی برای کسب چهار کرسی نمایندگی در حال برگزاری است که حوزه‌های انتخابیه «بیرجند، درمیان و خوسف»، «فردوس، طبس، سرایان و بشرویه»، «نقاینات و زیرکوه» و «نهبندان و سربیشه» هر کدام یک نماینده دارند.

کد خبر 1752344

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha