حضور حداکثری در انتخابات، ایستادگی در مقابل دشمنان انقلاب و اسلام است

حجت الاسلام صباغیان گفت: مشارکت بالا و حضور حداکثری در انتخابات ایستادگی در مقابل دشمنان انقلاب و اسلام و نوعی مبارزه میدانی با طواغیت و استکبار و در مقابل تقویت انقلاب اسلامی و به نوعی موتور پیشران حرکت سریع برای رسیدن به اهداف و رفع مشکلات است.

حجت الاسلام حسن صباغیان-امام جمعه زیرکوه- در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی اظهار داشت: اسلام به مقوله مشارکت اجتماعی و مردم به عنوان یک رکن رکین نگاه کرده است و مردم در جایگاه بسیار بالایی از نظر اسلام قرار دارند.

وی با بیان اینکه حاکمیت اسلامی مبتنی بر دو اصل و دو رکن استوار شده است، افزود: یکی موضوع ولایت الله و دوم توده مردم است، وقتی که این دو رکن کنار هم قرار گرفت آن موقع است که به معنای واقعی اسلام مبتنی بر توحید و مردم شکل می گیرد.

حجت الاسلام صباغیان عنوان کرد: مظهر تجلی این نگاه اسلام، حضور در صحنه های سیاسی و اجتماعی مثل انتخابات است و تفاوت انقلاب اسلامی با سایر انقلاب ها در احیاء همین نگاه است یعنی مردم مهمترین رکن پیش‌بَرنده نظام هستند.

امام جمعه زیرکوه افزود: در همه حوزه‌ها چه اصل حاکمیت یعنی رفراندوم انتخاب جمهوری اسلامی و چه در انتخاب مسئولین از رهبر تا رئیس جمهور تا نمایندگان مجلس و حتی شورای های محلی را باید خود مردم انتخاب کنند.

وی با اشاره به اینکه نگاه اسلام به انتخابات یک حقیقت برگرفته از اصل اسلام است، ادامه داد: موضوع انتخابات در حقیقت یک تکلیف اجتماعی است و تکلیف اجتماعی با تکلیف فردی متفاوت است و به هر میزان که مشارکت مردم در انتخابات بیشتر باشد در واقع به تقویت نظام الهی و قدرت ملی ما کمک کرده است.

حجت الاسلام صباغیان در ادامه گفت: یکی از صحنه‌هایی که نشان دهنده جایگاه معنوی و دینی ما رو نشان می‌دهد همین میدان مهم انتخابات است و انتخابات مبتنی بر هویت اسلامی، نظام و مبنای قرآنی دارد و دستور صریح و جامع قرآن در تامین ایمان و به عبارتی متمم ایمان فردی انسان همین مشارکت‌های اجتماعی ما است.

امام جمعه زیرکوه بیان کرد: در حقیقت مشارکت بالا و حضور حداکثری در انتخابات ایستادگی در مقابل دشمنان انقلاب و اسلام و نوعی مبارزه میدانی با طواغیت و استکبار و در مقابل تقویت انقلاب اسلامی و به نوعی موتور پیشران حرکت سریع برای رسیدن به اهداف و رفع مشکلات است.

کد خبر 1752400

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha