مجلس شورای اسلامی نماد تقنین و نظارت ملت بر عملکرد قوای مجریه و قضائیه است

امام جمعه شهرستان مارگون گفت: در نظام جمهوری اسلامی ایران، مجلس شورای اسلامی نماد تقنین و نظارت ملت بر عملکرد قوای مجریه و قضائیه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام والمسلمین «رحم الله خواجه پور» امروز در خطبه های نماز جمعه شهر مارگون ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، دوری از گناه و معصیت، موضوع خطبه اول را در زمینه پنج حقیقت اخلاقی دانست و اظهار کرد: امام محمد باقر علیه السلام از وجود نازنین پیامبر گرامی اسلام سوال کرد «آن بندگانی که خدا آنها را به بندگی قبول دارد چه کسانی هستند؟ پیغمبر پنج حقیقت اخلاقی را مطرح فرمود و هر کس این پنج حقیقت در او باشد، بنده خوب خدا می‌شود».

امام جمعه شهرستان مارگون گفت: طبق فرموده پیامبر گرامی اسلام (ص) بندگان خوب خدا کسانی هستند که «إِذَا أَحْسَنُوا اِسْتَبْشَرُوا ، وَ إِذَا أَسَاءُوا اِسْتَغْفَرُوا ، وَ إِذَا غَضِبُوا عَفَوْا ، وَ إِذَا اُبْتُلُوا صَبَرُوا ، وَ إِذَا أُعْطُوا شَکَرُوا هرگاه نیکی کنند، شادمان می‌شوند، هرگاه گناه کردند، استغفار می‌کنند، اگر عصبانی شدند، می‌بخشند، هرگاه گرفتار شوند صبر می‌کنند و هرگاه نعمتی از سوی خدا به آنها رسید شکر می‌کنند.»

وی ادامه داد: خداوند متعال در قرآن می‌فرماید «فَاستَبِقوا الخَیرات» در کار خوب و اعمال خوب و خیرات سبقت بگیرید و اگر گناه کردند، استغفار کنند»، «إِنَّ ٱللَّهَ تَوَّابٞ رَّحِیمٞ » خداوند توبه کنندگان را دوست دارد البته توبه هم باید توبه‌ای باشد که انسان خلافی را که انجام داد و به خاطر آن خلاف احساس ندامت و پشیمانی کرد و در پیشگاه خدا توبه کرد را دیگر مرتکب نشود.

حجت الاسلام خواجه پور بیان کرد: اگر انسان شکرگزار باشد، خداوند متعال نعمت‌های او را بیشتر می‌کند و اگر کفران نعمت ورزید، همانا عذاب الهی شدید است و به عقوبت الهی گرفتار خواهد شد.

خطیب نماز جمعه شهرستان مارگون افزود: باید توجه کنیم آن چیزی که در پیشگاه خدا باعث ترفیع درجات انسانی می‌شود، دامن زدن به فضائل اخلاقی و ترک رذائل می‌باشد و لازم است همه در این زمینه تلاش کنند.

وی در خطبه دوم مسأله انتخابات را یادآور شد و گفت: امروز، روز سرنوشت سازی است که ملت عزیز ایران اسلامی پای صندوق های اخذ رای حضور پیدا کرده و نقش خود را در سرنوشت کشور ایفا می‌کنند. 

حجت الاسلام خواجه پور اظهار کرد: انتخابات مجلس شورای اسلامی نماد مردم‌سالاری دینی است و مردم با حضور خود در صحنه انتخابات و انتخاب نامزدهای مورد تأیید خود، نقشی اساسی در سرنوشت کشور ایفا می‌کنند.

امام جمعه شهرستان مارگون ادامه داد: در جمهوری اسلامی ایران، جمهوریت در مشارکت حداکثری ملت تفسیر می‌شود و نظام جمهوری اسلامی همیشه بر پیوند ارکان نظام با مردم تأکید دارد و مجلس شورای اسلامی نماد تقنین و نظارت ملت بر عملکرد قوای مجریه و قضائیه می‌باشد.

وی بیان کرد: علاوه بر این‌که مجلس، عاملی قدرتمند برای جمهوری اسلامی در راستای تقویت استقلال کشور، وحدت ملی، تقویت جایگاه منطقه‌ای و مقابله با توطئه‌های تفرقه‌افکنانه و جنگ روانی دشمن است، قطعا کارکرد موفق مجلس وقتی تحقق کامل خواهد داشت که نمایندگان مجلس، با روحیه‌ای انقلابی، ترجیح مصالح نظام و منافع ملی بر منافع شخصی و حزبی را در اولویت کاری خود داشته باشند.

حجت الاسلام خواجه پور خاطرنشان کرد: این اولویت و رویکرد در نمایندگان به اندازه ای مهم است که باید در عرصه انتخابات مورد توجه نامزدها قرار گیرد.

امام جمعه شهرستان مارگون با اشاره به اینکه انتخابات تراز، چهار راهبرد محوری شامل «مشارکت، امنیت، رقابت و سلامت» دارد، افزود: یکی از راه‌های دستیابی به این راهبردهای چهارگانه، شفافیت انتخاباتی است.

وی ادامه داد: رسانه‌های بیگانه و عمال داخلی آنها در صدد هستند از هر انتخابات در نظام جمهوری اسلامی دستاویزی برای اهداف خود به‌دست آورند، لذا مسئولان برگزاری انتخابات باید در ارائه تصویری شفاف و بدون هیچ گونه ابهامی از انتخابات سعی و تلاش نمایند؛ یعنی با نظارتی دقیق بر فرایند انتخابات، سلامت حداکثری آن را تضمین کنند.

حجت الاسلام خواجه پور بیان کرد: با تحقق سلامت انتخابات از ابتدای فرایند ثبت‌نام و بررسی صلاحیت‌ها تا روند برگزاری و شمارش آراء و اعلام نتایج، شاهد تحقق سایر راهبردهای انتخاباتی در بلندمدت و انتخابات‌های آتی خواهیم بود.

خطیب نماز جمعه مارگون ادامه داد: توصیه حقیر به همه مردم عزیز و رای دهنده این است که همواره باید شنبه‌ پس از انتخابات، روز مهربانی و بردباری باشد، چه طرفداران نامزد منتخب و چه هواداران دیگر نامزدها،‌ از هرگونه رفتار و گفتار تحریک‌آمیز و بدگمانانه پرهیز کنند، چرا که دشمن برای بعد از انتخابات هم نقشه دارد و از این فضا به راحتی سو استفاده می کند .

وی مسأله غزه و فلسطین را یادآور شد و گفت: در این جنگی که بیش از سه ماه بین اسرائیل و مردم بیگناه غزه رخ داده و ادامه دارد، ما معتقد هستیم که وعده الهی یک روزی محقق خواهد شد و پیروزی از آن مردم فلسطین و غزه است.

حجت الاسلام خواجه پور در میانه جنگ غزه و با نزدیک شدن ماه مبارک رمضان برخی گمانه‌زنی‌ها از احتمال تشدید محددیت‌ها علیه مردم فلسطین در مسجدالاقصی حکایت دارد.

امام جمعه شهرستان مارگون اظهار کرد: این مسأله جنجال زیادی به‌دنبال داشته و در این راستا روز دوشنبه کانال ۱۳ اسرائیل گزارش داد که نتانیاهو بر اساس درخواست ایتامار بن گویر، وزیر تندرو امنیت داخلی رژیم، با طرح محدودکردن ورود فلسطینیان به مسجدالاقصی در ماه رمضان موافقت کرده است.

وی تاکید کرد: شما (اسرائیل) هر اندازه مردم فلسطین و غزه را محدود کنید، با این محدودیت نمی‌توانید به مقاصد شومتان برسید.

حجت الاسلام خواجه پور افزود: وقتی اسرائیل نمی‌تواند در مقابل مردم غزه با دست خالی پیروزی را کسب کند، برای مردم فلسطین و رفتن به مسجد الاقصی در ماه مبارک رمضان محدودیت ایجاد می‌کند تا شاید بتواند با این محدودیت‌ها مرهمی باشد بر زخم و شکستش که با ضرس قاطع عرض می کنم هیچ ترفندی نمی تواند شکست مفتضحانه اسرائیل را جبران کند.

امام جمعه شهرستان مارگون فضایل ماه شعبان را یادآور شد و ادامه داد: ماه شعبان، منسوب به پیامبر اعظم (ص) است، ایشان روزهای ماه شعبان را روزه می‌گرفت و به ماه رمضان وصل می‌کرد.

وی به روایاتی از معصومین علیهم السلام که در فضیلت ماه شعبان آمده اشاره کرد و گفت: « رفتن به بهشت و برخورداری از کرامت الهی در قیامت، پاداش روزه این ماه معرفی شده است».

حجت الاسلام خواجه پور اظهار کرد: شعبان ماه بسیار شریفی است و به حضرت سید انبیاء (ص) منسوب است و آن حضرت این ماه را روزه می‌گرفت و به ماه رمضان وصل می‌کرد و می‌فرمود: «شعبان، ماه من است هر که یک روز از ماه مرا روزه بگیرد، بهشت برای او واجب می‌شود».

امام جمعه شهرستان مارگون گفت: از حضرت امام صادق (ع) روایت شده «چون ماه شعبان فرا می‌رسید، امام زین العابدین علیه‌السلام اصحاب خود را جمع می‌کرد و می‌فرمود، ای اصحاب من می‌دانید این چه ماهی است؟ این ماه شعبان است، پس در این ماه برای جلب محبت پیغمبر خود و برای تقرّب به سوی پروردگار خود روزه بدارید و اعمال این ماه را بجا آورید».

کد خبر 1752564

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha