بیشترین فراوانی جرم انتخاباتی در استان کرمان مربوط به خرید و فروش رأی است

رئیس کل دادگستری استان کرمان بیشترین فراوانی جرم انتخاباتی را به ترتیب مربوط به خرید و فروش رأی، تبلیغات غیرمجاز و تهیه فیلم و گزارش افراد غیرمجاز از شعب اخذ رأی دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛  حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی جمعه شب در جمع خبرنگاران مستقر در اتاق خبر ستاد انتخابات استان حضور یافت و از ثبت حضور ارزشمند مردم پای صندوق رأی صمیمانه قدردانی کرد و به آنان خداقوت گفت.

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: مردم کرمان علیرغم تبلیغات وسیع دشمنان در ماه‌های اخیر و در روزهای منتهی به انتخابات مبنی بر بزرگ‌نمایی مشکلات کشور برای ناامید کردن آنان از پای صندوق رای اما مردم استان همپای سایر هموطنان در این حماسه حضور یافتند.

وی اظهار کرد: آمار و ارقام اخذ شده از سامانه آنلاین حکایت از افزایش میزان مشارکت مردم نسبت به دوره های قبلی انتخابات مجلس افزایش دارد و هنوز هم علیرغم برودت هوا و یخبندان به ویژه در شمال استان اما تصاویر مخابره شده از شعب نشانه حضور جدی مردم پای صندوق رأی است.

حجت‌الاسلام حمیدی با قدردانی از مردم قدرشناس استان تصریح کرد: با وجود آنکه مردم گلایه‌های به حقی دارند اما برای ارزش‌ها و لبیک به رهبری مردم اینگونه در صحنه حاضر می شوند و دین خود را ادا می‌کنند.

وی رعایت قوانین و مقررات علیرغم حضور صدها هزار نفری در سراسر استان را قابل تقدیر دانست و بیان کرد: همه برآوردها نشان‌دهنده سلامت انتخابات و آرامش و رعایت حداکثری قوانین و مقررات جاری بر انتخابات است؛ مجریان خوب مدیریت و هم ناظرین در چهارچوب شرح وظایف عمل کردند و هم کاندیداها و ستادهای تبلیغاتی که از صبح امروز کمترین گزارش را از تخلفات و جرایم انتخاباتی داریم.

وی با اشاره به فعال شدن ۵۲ شعبه دادگاه و دادسرا در سطح استان افزود: قضات آماده دریافت گزارش‌ها و جرایم انتخاباتی هستند که طبق مقرّرات جاری با متخلفین برخورد می‌شود.

حمیدی با این توضیح که باتوجه به گستردگی استان اما کمترین تخلف و پرونده تشکیل شده؛ گفت: تعدادی از افراد متخلف در اطراف شعب شناسایی و دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند و پرونده‌های آنان در حال ثبت و رسیدگی است.

وی بیشترین فراوانی جرم را به ترتیب مربوط به خرید و فروش رأی، تبلیغات غیرمجاز و تهیه فیلم و گزارش افراد غیرمجاز از شعب اخذ رأی دانست و تصریح کرد: اما انتخابات بسیار باشکوه و باعظمت و در آرامش و امنیت کامل در حال برگزاری است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: نکته مهمی که در ساعات پایانی وجود دارد کسی قبل از اعلام نتایج رسمی نباید اعلام پیروزی و رقیب را شکست خورده اعلام کند که در صورت مشاهده این تخلف حتماً دستگاه قضا برخورد خواهد کرد.

کد خبر 1752702

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha