ارائه تسهیلات و پرداخت وام جهت اشتغال آفرینی از سوی دولت دنبال می شود

میرزاخانی گفت: ارائه تسهیلات و پرداخت وام جهت اشتغال آفرینی از سوی دولت دنبال می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، حسن میرزاخانی؛ معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مرکزی، امروز (۱۲ اسفند) در جلسه شورای اشتغال استان مرکزی گفت: خوشبختانه در استان هماهنگی خوبی بین دستگاه ها و نهادهای اقتصادی استان و معاونت اقتصادی استانداری را شاهد هستیم.

وی با اشاره به اهمیت اشتغال و رفع موانع پیش روی آن، افزود:  دولت با همه مشکلات، در همه حوزه های فعال است و برنامه های خود در حوزه تسهیلات و انواع وام ها دنبال می کند.

میرزایی همچنین با بیان اینکه با وجود کاهش نرخ تورم، اما تعویق در پرداخت تسهیلات برای ایجاد اشتغال تاثیرات خاص خود را دارد، ادامه داد: باید سیاست های دولت را به درستی محقق کنیم و متقاضیان را به منافع اقتصادی خود در اسرع وقت برسانیم.

در ادامه این جلسه جمشید امیدی، مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز با بیان اینکه ۷۹ درصد تسهیلات قرض الحسنه مشاغل خانگی در استان مرکزی پرداخت شده است، گفت: هشت بانک مسئول پرداخت این تسهیلات بوده اند که در این راستا بانک رفاه کارگران به صورت ۱۰۰ درصدی تسهیلات خود را پرداخت کرده است.

وی همچنین با بیان اینکه بانک مهر ایران نیز با ۴۸ درصد کمترین میزان پرداخت را داشته است، ادامه داد: در مجموع و به صورت میانگین ۷۹ درصد تسهیلات قرض الحسنه مشاغل خانگی معادل ۱ هزار و ۱۶۲ میلیارد ریال در سال جاری پرداخت شده است.

امیدی در ادامه به عملکرد بانک های عامل در خصوص پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ویژه کمیته امداد امام خمینی (ره) اشاره کرد و گفت: در این راستا تاکنون ۴۲۸۰ میلیارد ریال تسهیلات معادل ۷۱ درصد اهداف تعیین شده پرداخت شده است که در این راستا بانک رسالت با پرداخت ۲۰ درصد تسهیلات در پایین ترین رده بندی بانک های استان قرار دارد و بانک اقتصاد نوین، صادرات و سینا نیز پرداخت ۱۰۰ درصدی داشته اند.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی همچنین با اشاره به اینکه تعهد استان در سال جاری در اشتغالزایی بالغ بر ۱۰ هزار  و ۹۹۶ مورد بوده است، ادامه داد: تا امروز بالغ بر ۱۶ هزار و ۳۴۵ شغل در استان ثبت شده است که نشان از تحقق ۱۴۹ درصدی دارد.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: بیشترین پیشرفت، در تحقق اهداف اشتغالزایی در استان مربوط به شهرستان کمیجان با تحقق ۲۰۴ درصد بوده است.

 امیدی با بیان اینکه در این راستا بسیج سازندگی با ثبت ۱۰۲۳ شغل و پیشرفت ۴۰۹ درصدی در تحقق اهداف تعیین شده بهترین عملکرد را داشته است، اظهار داشت: آموزش و پرورش ضعیف ترین عملکرد را داشته است چرا که موظف به ثبت ۱۰۰ شغل بوده است که تا امروز اقدامی صورت نگرفته است.

کد خبر 1752903

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha