کاشت تعداد ۹۰۹ اصله نهال در بقاع متبرکه و موقوفات استان لرستان

رضایی پور گفت: پروژه کاشت نهال در بقاع متبرکه استان لرستان با رویکرد کمک به ایجاد فضای سبز، منظر و محیطی مناسب جهت رفاه حال زائران و مجاوران بقاع متبرکه امامزادگان اجرایی شده است.

مسلم رضایی پور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، اظهار داشت: در راستای اجرای اوامر حکیمانه مقام معظم رهبری مدظله العالی و تدابیر سازمانی در خصوص مشارکت و همکاری در نهضت ملی "کاشت یک میلیارد درخت" در کشور، با تلاش های تعداد ۹۰۹ اصله نهال در بقاع متبرکه و موقوفات استان لرستان، غرص گردید.

معاون بهره وری و اقتصادی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان لرستان افزود: این پروژه، با رویکرد کمک به ایجاد فضای سبز، منظر و محیطی مناسب جهت رفاه حال زائران و مجاوران بقاع متبرکه امامزادگان و کمک به رونق تولید اجرایی شده است.

وی ادامه داد: بعد از بررسی و امکان سنجی وضعیت زمین، منطقه جغرافیایی، آب و هوای مناطق قرارگیری بقاع متبرکه و موقوفات استان، نهایتا تعداد ۹۰۹ اصله نهال، شامل تعداد ۸۶۹ نهال مثمر و تعداد ۴۰ نهال غیر مثمر تهیه و غرص گردید.

معاون بهره وری و اقتصادی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان لرستان گفت: موقوفه بندیزه شهرستان بروجرد با غرص تعداد ۴۳۴ نهال، بیشترین تعداد غرص نهال را، در سطح استان داشته و در همین راستا،  تعداد ۳۰۰ نهال مثمر انجیر، در مجاورت گاوداری موقوفات کربلایی علی و جهان آباد در شهرستان چگنی، غرص گردید.

کاشت تعداد ۹۰۹ اصله نهال در بقاع متبرکه و موقوفات استان لرستان

رضایی نژاد اظهار کرد: پیش بینی می شود، با توجه به شرایط جوی استان و سردسیری منطقه، خصوصا در شرق استان و از طرفی استقبال مدیران ادارات و هیات های محترم امنا، تا پایان سالجاری و زمان کاشت نهال، افزایش این تعداد غرص نهال، صورت پذیرد.

معاون بهره وری و اقتصادی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان لرستان اظهار کرد: با توجه به اهمیت موضوع کاشت نهال و درخت کاری، در بقاع متبرکه امامزادگان و موقوفات استان، این موضوع، در قالب یک شناسه برنامه، برای ادارات و دفاتر نمایندگی شهرستان های تابعه، در حوزه معاونت بهره وری اقتصادی، تعریف شده و ان شا الله در سال های آتی نیز، ادامه خواهد یافت.

کد خبر 1752954

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha