صدور دستورالعمل‌های شورای علمای اندونزی برای ماه مبارک رمضان

شورای علمای اندونزی رهنمودهای حیاتی ماه رمضان را با هدف تقویت رشد شخصی و رسیدگی به چالش های اجتماعی با تاکید بر بخشش، سلامتی و دانش با مردم به اشتراک گذاشت.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « dailypakistan»، شورای علمای اندونزی رهنمودهای حیاتی ماه رمضان را با هدف تقویت رشد شخصی و رسیدگی به چالش های اجتماعی با تاکید بر بخشش، سلامتی و دانش با مردم به اشتراک گذاشت.

«تامبانگان»، دبیر کل شورای علمای اندونزی در آستانه ماه مبارک رمضان پنج پیام کلیدی برای مسلمانان سراسر اندونزی صادر کرد و بر اهمیت ماه مبارک برای تقوای فردی و اجتماعی تاکید کرد.

او در بیانیه ای که در جاکارتا منتشر شد، اقداماتی را با هدف تقویت بخشش، قدردانی، عبادت خالصانه، سلامت و آموزش در میان مومنان تشریح کرد.

دبیر کل شورای علمای اندونزی در اولین پیام خود از مسلمانان خواست که با بخشش یکدیگر به استقبال رمضان رفته و در بدو ورود به این دوره مقدس، رحمت الهی را طلب کنند.

«تامبانگان» همچنین بر پاکسازی نیات و آمادگی جسمانی برای ورود به ماه رمضان تاکید کرد.

او در بیانیه خود ضمن توصیه به مسلمانان برای خالصانه بودن عبادات در ماه رمضان بر اهمیت آمادگی ذهنی و جسمی، رژیم غذایی سالم، ورزش منظم و استراحت کافی برای اطمینان از عبادت معنادار تاکید داشت.

پیام بعدی دبیر کل شورای علمای اندونزی، تعمیق دانش برای تقوای اجتماعی در ماه رمضان بود.

این پیام با محوریت افزایش دانش در ماه مبارک رمضان، این ماه را فرصتی برای رشد تربیتی می‌داند که می‌تواند به تقوای فردی و اجتماعی منجر شود.

«تامبانگان» این دوره را فرصتی برای پرداختن به مسائل اجتماعی مانند فقر و عقب ماندگی آموزشی با تمرکز ویژه بر بهبود صداقت و عدالت در جامعه می داند.

«انور اسکندر»، رئیس شورای علمای اندونزی نیز از مسلمانان خواست تا از ماه مبارک رمضان برای عبادت حداکثری استفاده ببرند و با انجام فعالیت‌های مختلف نیکو، آن را با جان و دل و مجدانه رعایت کنند.

او در بیانیه ای گفت که خداوند وعده غفره و رحمت داده است و به مسلمانانی که در ماه رمضان به عبادت می پردازند، پاداش‌های مختلفی داده می شود.

اسکندر گفت: مسلمانان باید شکرگزار خداوند خالق باشند که به آنها سلامتی و فرصت انجام عبادت را داده است.

وی همچنین ماه رمضان را ماه مغفرت و وسیله پاکسازی مردم از گناهان و خطاها نامید.

رئیس شورای علمای اندونزی ابراز امیدواری کرد که که همه روزه‌داران بتوانند عبادت خود را خالصانه و فقط برای رضای خدا انجام دهند و بهترین و نیکوترین فعالیت‌های خود را به انجام برسانند.

کد خبر 1752974

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha