نشست مقابله با نفرت از راه صلح در مسجد «النور» آمریکا برگزار شد

مسجد «النور» واقع در «لوئیزویل» آمریکا نشست مقابله با نفرت از طریق صلح و آموزش را برگزار کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « wave۳»، مسجد «النور» واقع در «لوئیزویل»، شهری در ایالت «میسیسیپی» آمریکا نشست مقابله با نفرت از طریق صلح و آموزش را برگزار کرد.

این نشست برای انتقال پیام صلح اسلام و آگاه مردم از پدیده اسلام هراسی و راه‌های مقابله با آن برگزار شد.

 از زمان شروع درگیری‌ها در سرزمین‌های اشغالی، حوادث ناشی از نفرت علیه مسلمانان در آمریکا افزایش یافته است و به همین دلیل مسجد «النور» تصمیم گرفت تا اقدامی برای جلوگیری از افزایش بی‌رویه اسلام هراسی انجام دهد.

این مسجد درهای خود را به روی عموم شهروندان لوئیزویل باز کرد تا حقایق دین اسلام را به پیروان دیگر ادیان آموزش دهد و آنها را از حقیقت اسلام هراسی که یک موضع سیاسی برای تهدید مسلمانان و ضربه زدن به دین اسلام است، آگاه کند.

این در حالی است که شورای روابط آمریکایی-اسلامی از افزایش نزدیک به ۲۰۰ درصدی شکایات مسلمانان از حوادث اسلم هراسانه از زمان آغاز جنگ اسرائیل در غزه خبر داده است.

دکتر «سبیل احمد» مدیر موسسه «GainePeace در این باره گفت: تصورات غلط بسیاری در مورد اسلام وجود دارد، بنابراین ما تصمیم گرفتیم فرصتی را در اختیار مردم قرار دهیم تا در مورد شریعت و جهاد و آنچه در فلسطین می‌گذرد سؤال بپرسند.

وی افزود:مردم فکر می کنند که مسلمانان و یهودیان از یکدیگر متنفرند و جنگ ابدی میان آنها وجود دارد، اما این هرگز صحت ندارد.

متولیان مسجد النور یک نسخه از قرآن، برخی مطالب خواندنی در مورد اسلام و یک جزوه در مورد روش هایی که یهودیان و مسلمانان در گذشته با هم کار کرده اند را به همه افرادی که در این نشست شرکت کرده بودند، هدیه دارد

آنها ابراز امیدواری کردند تا بتوانند از راه صلح و دوستی، خصومت‌هایی که به دلیل تبلغیات سیاسی علیه مسلمانان در آمریکا و در همه جهان به وجود آمده است را از بین ببرند.

کد خبر 1752982

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha