مساجد پایگاه اصلی فعالیت‌های قرآنی هستند

حنیفی از مساجد به عنوان جایگاه اصلی فعالیت‌های قرآنی یاد کرد و گفت: فعالیت های قرآنی در مساجد نه تنها در ایران بلکه در دنیا حداکثر پنج درصد آن چیزیست که باید باشد و این کافی نیست.

علی اکبر حنیفی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان، با تاکید بر نقش مساجد در ترویج و نشر فرهنگ قرآن کریم، گفت: شکی نیست که ره آورد مسجدی کردن فعالیت های قرآنی یک دستاورد بسیار عظیم است و اساسا در درجه اول مسجد و سپس نهادهای دیگر از جمله موسسات قرآن، حسینیه ها و هیات ها جایگاه فعالیت های قرآنی است.

وی با یادآوری آیات قرآن به نقش مسجد در تقویت فرهنگ قرآنی اشاره کرد و افزود: بر اساس آیات قرآن کریم سزاوارترین مکان برای فعالیت های قرآنی و قیام برای رضای خدا مسجد است.

 این داور بین المللی قرآن کریم ادامه داد: مسجد خانه خداست و در مسجد است که ذکر، حرف و کلام خدا بالا می رود و راهی آسمان ها شده و به دل ها نفوذ می کند.  

حنیفی مسجد را مهبط وحی بسیاری از آیات و سوره های قرآن کریم دانست و گفت: محل نزول بسیاری از آیات قرآن مسجدالحرام، مسجد النبی(ص)، مسجد قبا و... بوده است.

وی همچنین اهمیت و جایگاه مطرح شدن برخی مکان ها را به سبب نزول قرآن کریم عنوان کرد و اظهار داشت: جایگاه مکانی مانند غار حرا به خاطر نزول قرآن و به خاطر حضور پیغمبر(ص) در آن مکان است و از آنجا همه فعالیت ها و نشر و ترویج قرآن و اسلام رونق گرفت و پیشرفت کرد.

داور مسابقات قرآنی «مدهامتان» با تاکید بر اینکه شکی در این نباید کرد که جایگاه اصلی فعالیت های قرآنی مساجد هستند، گفت: فعالیت های قرآنی در مساجد نه تنها در ایران بلکه در دنیا حداکثر پنج درصد آن چیزیست که باید باشد و این کافی نیست.

گفتنی است، مرحله کشوری شانزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان با حضور ۲۸۰ برگزیده کشور در دو بخش خواهران و برادران روزهای ۱۳ و ۱۴ اسفندماه به میزبانی سنندج برگزار می شود.

کد خبر 1753004

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha