راه حل عبور از شرایط کم آبی حال حاضر مدیریت مصرف است

دانشگر شاه کلید عبور از شرایط حاضر را مدیریت مصرف دانست و گفت: در همه حوزه های کشاورزی، صنعت و شرب نیازمند مدیریت هستیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، مهدی دانشگر، معاون مجامع، توسعه مدیریت و پشتیبانی شرکت مدیریت منابع آب ایران امروز در آیین تکریم و معارفه مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مرکزی، با بیان ای شرایط آبی و اقلیمی در دنیا بر اساس گزارشات مستند در واحدهای مربوطه در سازمان ملل به همه دنیا منعکس شده و تغییر اقلیم موضوع به اثبات رسیده ای است، گفت: این شرایط در کشور ما بیشتر حایز اهمیت است و ما باید برای تغییر اقلیم آمادگی داشته باشیم.

وی به بارش های اخیر اشاره کرد و افزود: آورده آبی بارش های اخیر در مجموع در کشور ۲۰ میلیارد متر مکعب بوده است و همگان باید بدانند که بحران آب همواره وجود دارد و مشکل آب حل نشده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه تاکنون بارش ها در کشور، ۲۵درصد نسبت به نرمال افت داشته و  در ۳ سال آبی، کشور با افت  ۱۴، ۱۸ و ۳۷ درصدی نسبت به نرمال  روبرو بوده است، ادامه داد: ورودی آب ها از سدها با افت ۱۳ درصدی نسبت به سال گذشته روبرو بوده است و ۳۵ درصد نسبت به متوسط ۵ ساله افت داشته ایم.

وی با اشاره به اینکه در استان مرکزی متوسط بارش۲۷۰ میلیمتر است، اظهار داشت: این بارش ها کاهش جدی داشته و در سه سال اخیر ۲۶ درصد، ۱۹ و ۱۸ درصد را شاهد بودیم و رکورد خشک ترین سال های خود را به ثبت رسانده است.

دانشگر در ادامه با بیان اینکه در مدیریت منابع آبی و تأمین آب، شرکت های آب منطقه ای، آب و فاضلاب و تامین و توزیع برق در هم تنیده و جدایی ناپذیر هستند، ادامه داد: در مدیریت منابع آبی کشور از منظر وزارت نیرو به لحاظ علمی و برگرفته از تکنولوژی های روز دنیا هر چه لازم بوده از جمله  مدیریت توامان آب و برق، و انتقال آب از دریا را انجام داده ایم و مواردی همچون آب های ژرف، استفاده از پساب و ... به درستی دنبال میشود.

معاون مجامع، توسعه مدیریت و پشتیبانی شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: شاه کلید عبور از شرایط حاضر مدیریت مصرف است و باید در مدیریت مصرف  اقدامات گسترده ای صورت گیرد و تا زمانی که استفاده آب در کشور ۲۵۰ لیتر در روز است وضعیت به همین شکل  است و در همه حوزه های کشاورزی، صنعت و شرب نیازمند مدیریت هستیم.

وی با بیان اینکه باید به تبیین فرهنگ استفاده صحیح از آب در جامعه بپردازیم، گفت: در کنار فعالیت های تخصصی باید موضوع فرهنگی نیز تبیین شود.

راه حل عبور از شرایط کم آبی حال حاضر مدیریت مصرف است

در ادامه این جلسه علی اکبر اسدی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی نیز  با بیان اینکه استان مرکزی در حوزه آبرسانی که دغدغه کشور است به عنوان استانی صنعتی و کشاورزی کارهای خوبی انجام داده است، گفت: دغدغه ما در استان آبرسانی به شهر ساوه از سد کوچری است که در حال حاضر با پیگیریهای صورت گرفته در حال اجراست.

این مقام مسئول در ادامه با تاکید بر اینکه توجه به امر پساب باید در دستور کار قرار گیرد، ادامه داد: در این امر نیز تعامل با آبفا مورد نظر می باشد.

 مهندس اسدی مدیر عامل جدید شرکت آب منطقه ای استان مرکزی نیزضمن عرض خیر مقدم ، گفت: رفع مسائل و مشکلات پیش رو با فرهنگ سازی و مدیریت مصرف امکان پذیر است که باید در این راستا تلاش جدی شود.

این مقام مسئول ادامه داد: امیدوارم با همراهی و مساعدت تمام همکاران، در مسیر پیشبرد اهداف مجموعه تلاش کنیم.

گفتنی است در پایان این مراسم از زحمات ۸ ساله مهندس عزت اله آمری تقدیر و مهندس حسین اسدی بعنوان مدیر عامل جدید شرکت آب منطقه ای مرکزی  معرفی شد.

راه حل عبور از شرایط کم آبی حال حاضر مدیریت مصرف است

کد خبر 1753092

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha