خانواده، محور اصلی نوزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان

معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی شهرداری با اشاره به برپایی ۲۰ غرفه مختص خانواده، کودکان و نوجوانان در نوزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان گفت: خانواده، هدف اصلی نوزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اصفهان، میثم بکتاشیان، معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی شهرداری اصفهان در نشست خبری نوزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان بیان کرد: این نمایشگاه از ۱۹ تا ۲۵ اسفند در محل سابق نمایشگاه‌های دائمی پل شهرستان از ساعت ۱۵ لغایت ۲۲ برگزار می‌شود و برنامه استیج با عنوان "بهار جان‌ها" نیز از ساعت ۲۰ تا ۲۳ در نمایشگاه برگزار خواهد شد که برنامه‌های شاد خانوادگی، استندآپ، جنگ قرآنی همراه با قرعه‌کشی را شامل می‌شود.

وی ادامه داد: ۲۰ غرفه مختص خانواده، کودکان و نوجوانان در نمایشگاه فعالیت خواهند داشت چراکه هدف اصلی در برگزاری این رویداد، حوزه کودکان و نوجوانان بوده و تلاش بر این است که همه اقشار جامعه و شهروندان اصفهانی بتوانند از این ظرفیت استفاده کنند.

بکتاشیان تصریح کرد: در راستای رویکرد عمق‌بخشی مفاهیم قرآنی در حوزه کودک و نوجوان، یک اقدام ابتکاری صورت گرفته و با استفاده از هنر نمایش آیینی و سایر ابزارهایی که کودک و نوجوان با آن‌ها در ارتباط است، قصص قرآنی به این سنین آموزش داده می‌شود.

وی در ارتباط با موارد برنامه‌ریزی شده در نوزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت گفت: رونمایی از آثار هنری با موضوعات قرآن و عترت و نرم‌افزارهای جدید قرآنی، غرفه نمایشگاه ترکیبی با محتوای کار هنری از عزل تا پیدایش پیامبر اکرم(ص)، تجلیل از شایستگان و خادمین قرآن، همایش بزرگ مدیران و مسئولین مراکز فرهنگی و قرآنی با همکاری موسسه بقیه‌الله و ویژه‌برنامه مختص حافظان و قاریان روشندل ازجمله برنامه‌های این نمایشگاه خواهد بود.

بکتاشیان اضافه کرد: باتوجه به اینکه علما و عرفای بزرگ همواره توصیه به تلاوت روزانه ۵۰ آیه قرآن برای انس و برقراری ارتباط روحی با منظم با قرآن داشته‌اند، پویش «می‌خوانمت» در سطح شهر شکل می‌گیرد. در طی این پویش برنامه جزءخوانی در مسجد سید، چهارباغ و گلستان شهدا با همکاری سپاه صاحب‌الزمان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به تشکیل دفتر تخصصی قرآن و نهج‌البلاغه در شهرداری اصفهان عنوان کرد: تشکیل دفتر قرآن و نهج‌البلاغه مزید بر علت ورود ویژه شهرداری اصفهان به موضوعات قرآنی است هدف اصلی ما در این دفتر، انس با قرآن شهروندان بوده و علاوه‌بر انجام فعالیت‌ها در این راستا، نقش شتاب‌دهنده برای موسسات و کنشگران قرآنی خواهیم داشت.

معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری اصفهان در ادامه گفت: دفتر تخصصی قرآن و نهج‌البلاغه شهرداری اصفهان درکنار موسسات و کنشگران قرآنی که ایده‌های ناب و خلاقانه داشته و دچار محدودیت مکان یا بودجه باشند، قرار می‌گیرد تا ایده‌های خلاقانه خود را توسعه دهند. همچنین تولید پادکست، ویدیوموشن و سایر محتوا با موضوع پیک قرآنی و افتتاحیه برنامه‌های قرآنی بصورت تخصصی در این دفتر پیگیری می‌شود.

پایان پیام/

کد خبر 1753095

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha