شبکه احسان در بیش از ۸هزار محله مازندران راه اندازی می شود| پیش بینی ۲۰۰میلیارد کمک مومنانه در جشن نیکوکاری

معافی از تداوم جشن نیکوکاری تا ۲۲اسفندماه خبر دادو گفت: پیش بینی می شود مردم شریف مازندران امسال ۲۰۰میلیارد تومان به نیازمندان کمک مومنانه داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران،  میثم معافی- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی رحمت الله علیه مازندران در نشست خبری ویژه هفته احساس و نیکوکاری با بیان اینکه بیش از ۸۰هزار خانواده تحت حمایت کمیته امداد استان مازندران هستند، اظهار کرد: ۷۵هزار و ۳۰۰خانواده معیشت ماهانه و کلیه خدمات امداد را دریافت می نمایند و مابقی خانواده ها به جز کمک معیشت از سایر خدمات حمایتی امداد برخوردار می باشند.

وی به رویکرد امداد در بحث توانمندسازی مددجویان اشاره و اظهار برگزاری جشن خودکفایی مددجویان استان خبر داد و افزود: از ابتدای سال ۱۴۰۲ تاکنون سه هزار و ۵۷۰خانواده از مددجویان تحت حمایت با تلاش خود و هدایت به سمت کسب مهارت، اشتغال و در آمد زایی به توانمندی اقتصادی رسیده واز حمایت کمیته امداد خارج شدند.

وی گفت: در راستای خوداتکایی خانواده ها با ارائه مشاوره های مختلف ازجمله فرهنگ کار و تلاش، مشاوره و هدایت شغلی، آموزش های کارآفرینی و مهارت آموزی و سوق دادن مددجویان دارای شرایط اشتغال از طریق کاریابی و معرفی به کارفرمایان جهت اشتغال به کار و همچنین پرداخت وام های خوداشتغالی و کارفرمایی، زمینه توانمندسازی اقتصادی خانواده فراهم می شود.

معافی خاطرنشان شد: با برنامه ریزی های انجام شده مقرر شد تا پایان سال عملکرد توانمند سازی برای ۳ هزار و ۹۰۰خانواده تحت حمایت اجرایی گردد.

وی به فعالیت کارگروه جذب اعتبارات جزء ۳ و ۴ تبصره ۱۸ قانون بودجه کشور  اشاره کرد و افزود: کمیته امداد مازندران در سال ۱۴۰۲ از محل جزء۴ حدود ۸۶۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص پیدا کرد که از این میزان تاکنون حدود ۷۲۰ میلیارد تومان را جذب نموده است.

معافی گفت: همچنین از محل جزء ۳ که ازاعتبارات در اختیار استانداری است تا کنون ۲۹۵ میلیارد تومان تخصیص پیدا کردکه بیش از ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبارجذب شده است.

وی با بیان اینکه کمک نوع دوستانه مردم به نیازمندان(قرص الحسنه)، عدالت اجتماعی و مردم سپاری سه رویکرد مهم کمیته امداد استان برای انجام ماموریت هاست،  افزود: تلاش داریم با مدیریت و فرماندهی مردم در محلات زمینه ساز رفع مشکلات نیازمندان استان باشیم.
معافی با بیان اینکه ۴۰۸نخبه مددجوی استان در سامانه سها عضویت دارند، افزود: ۱۳۸نخبه از این تعداد فعال ورزشی هستند.

وی با بیان اینکه ۱۶۰۰دانشجو و ۱۶هزار دانش آموز استان تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند، گفت: هزار و ۷۱۷نفر از مددجویان استان در مسابقه قرآنی باران وحی شرکت کردند که ۲۵۶نفر به مرحله کشوری راه یافتند.

معافی با بیان اینکه سال گذشته ۶۲میلیارد تومان کمک مومنانه در استان جمع آوری شد، ادامه داد: امسال پیش بینی می شود ۲۰۰میلیارد تومان کمک مومنانه جذب داشته باشیم.
وی از گسترش مراکز نیکوکاری استان به تعداد هشت هزار و ۲۰۰مرکز خبر داد و اظهار امیدواری کرد این مراکز در ۵هزار محله شهری که سه هزار و ۲۰۰محله روستایی استان تشکیل شوند.
معافی به پیشینه برگزاری جشن نیکوکاری از سال ۱۳۶۹ در این خطه از شمال کشور اشاره کرد و گفت: از روز ۱۴ اسفند ماه جاری، پایگاه‌های جشن نیکوکاری در میادین و مراکز اصلی شهرها مستقر خواهند شد.
وی اضافه کرد: در روز جمعه ۱۸ اسفند نیز میعادگاه‌های نمازجمعه در سراسر، میزبان حضور خیران و مردم نیکوکار به منظور مشارکت در جشن نیکوکاری است.
معافی با بیان اینکه دفاتر کمیته امداد در سراسر استان نیز آمادگی جمع‌آوری کمک‌های مردمی را دارند، خاطرنشان کرد: شهروندان و خیران همچنین می‌توانند از طریق شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۰۰۰۰۱۵۰۵، شماره‌گیری کد دستوری *۸۸۷۷*۰۱۱*۱# یا مراجعه به سایت emdad.ir کمک‌های خود را برای رفع احتیاجات نیازمندان در آستانه سال نو پرداخت کنند.

وی از رویکرد امداد برای عدالت توزیع خبر داد و گفت: تلاش داریم به واسطه مراکز نیکوکاری کمک های مومنانه به صورت محله محور توزیع شود.

کد خبر 1753165

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha