تربیت فرزندان مهدوی نقش خطیری بر عهده مادران است

حجت الاسلام چراغی به اهمیت نقش مادران در تربیت مهدوی فرزندان و رسالت خطیری که در تربیت فرزند بر دوش دارند، اشاره کرد و گفت: در فرایند تربیت فرزندان مهدوی باید زن که مادر خانواده است اهل مطالعه، مومنه و اهل ایمان و نماز و روزه باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خرم آباد، حجت الاسلام محمدجواد چراغی، امروز(۱۴ اسفند)، در کارگاه نقش زنان در زمینه سازی ظهور که با حضور اساتید دانشگاه آزاد واحد خرم آباد برگزار شد، اظهارداشت: زنان تاثیر بسزایی در تربیت مردانی با اراده پولادین دارند تا زمین را برای عدالت دوره مهدی موعود(عج) آماده کنند.

مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان لرستان افزود: در روایات آمده است که ۵۰ نفر از ۳۱۳ یار امام زمان(عج)، از جامعه بانوان هستند.

وی با بیان اینکه برخی زنان علاوه بر رویکردهایی که انتظار می رود گوی سبقت را در عشق و ایمان به خدا از مردان ربودند که الگوی عملی همه ما حضرت فاطمه زهرا(س) است، عنوان کرد: حضرت فاطمه(س) در برابر ولایت و امامت ایستادگی کرد و در بحث حجاب، امر به معروف و نهی از منکر، تولی و تبری، شهادت طلبی، صبر و استقامت در راه خدا و حتی در عصر تاریخی و گذشتن از مال خود و در راه رضای خدا بخشیدن برای رسیدن به تحقق اهداف، اینها نشانه هایی است که می توان نقش زن را در این رویکردها مشاهده کرد.

حجت الاسلام چراغی با تاکید بر ضرورت تربیت مهدوی فرزندان خاطرنشان کرد: در فرایند تربیت فرزندان مهدوی باید زن که مادر خانواده است اهل مطالعه، مومنه و اهل ایمان و نماز و روزه باشد.

وی بیان کرد: مادر می‌تواند فرزندانی تربیت کند که در آرزوی دیدار امام زمان(عج) و سرباز آقا امام زمان باشند و انتظار فرج را می کشند و امروز مادران، زنان و دختران برای تفکر مهدویت برای عضویت در لشگر امام زمان(عج) باید به خودسازی خود بپردازند.

کد خبر 1753168

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha