۵.۵ میلیون بازدید کننده از مسجد جامع شیخ زاید امارات در سال ۲۰۲۳

مسجد جامع شیخ زاید در ابوظبی، در سال ۲۰۲۳ میلادی، پنج میلیون و ۵۰۱ هزار و ۴۲۰ بازدید کننده داشته است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الامارات الیوم، مسجد جامع شیخ زاید، یکی از مقاصد گردشگری دینی و فرهنگی امارات محسوب می‌شود که هر ساله با معماری زیبای خود گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کند.

بر اساس گزارش‌ها، در طول سال ۲۰۲۳، پنج میلیون و ۵۰۱ هزار و ۴۲۰ نفر در سال ۲۰۲۳ میلادی بازدید کرده‌اند و حضور بازدید کنندگان از این مسجد در مقایسه با سال ۲۰۲۲، افزایش قابل توجهی داشته است و۷۰تعداد بازدید کنندگان ۷۰ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

بر همین اساس،۸۱ درصد از بازدید کنندگان این مسجد را در سال ۲۰۲۳ گردشگران خارجی تشکیل داده‌اند و این در حالی است که ۱۹ درصد از بازدید کنندگان از مسجد مقیم داخل کشور هستند.

از سویی دیگر، به عنوان بخشی از تلاش‌های مرکز برای بهبود و غنی سازی تجربه بازدیدکنندگان، این مرکز در طول سال گذشته پنج هزار و ۵۳۸ تور فرهنگی برگزار کرده است که این تورها توسط تعدادی از متخصصان تورهای فرهنگی واجد شرایط که نماینده چهره فرهنگی کشور هستند، برگزار شده است.

مرکز مسجد جامع شیخ زاید ابوظبی از بدو تأسیس به عنوان یک بنای جهانی محسوب می‌شود که در آن مراسم مذهبی برگزار می‌شود و رسالت فرهنگی مسجد را در تحکیم فرهنگ تساهل و ایجاد پل‌های تقریب و گفتگو بین فرهنگ‌های جهان تقویت کرده است.

گفتنی است، مسجد شیخ زاید شهر ابوظبی، نوزدهمین مسجد بزرگ دنیا است و چهار مناره دارد که ارتفاع هر مناره  ۱۰۶ متر است، و در چهار رکن از صحن خارجی مسجد قرار دارد و بر زیبایی مسجد افزوده ‌است.

کد خبر 1753169

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha