اعضای کانون‌های مساجد همیاران طبیعت شوند

قاسم رحیمی نیا گفت: اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد می توانند به عنوان همیاران طبیعت در کنار ما باشند و در سرسبزی و آبادانی و حفاظت از عرصه های منابع طبیعی ما را یاری کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، به مناسبت هفته منابع طبیعی نشست خبری مدیرکل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان با اصحاب رسانه در سالن کنفرانس این اداره کل برگزار شد.

قاسم رحیمی نیا در این نشست، گفت: مقام معظم رهبری سال گذشته در روز درختکاری فرمودند؛ « هر ایرانی سه درخت بکارد، کاشت میلیارد نهال در چهار سال محقق می‌شود» در همین راستا امسال طرح کاشت یک میلیارد درخت آغاز شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان با بیان اینکه در مدت زمان ۴ سال یک میلیارد اصله درخت در کل کشور کاشته می شود، اظهار کرد: سهم جنوب کرمان از طرح کاشت یک میلیارد درخت در مدت زمان چهار سال، ۲۰ میلیون اصله نهال است.

وی با اشاره به این که هر سال ۵ میلیون اصله درخت در جنوب کرمان کاشته می شود، افزود: طرح کاشت ۵ میلیون اصله درخت در جنوب کرمان از آبان ماه سال جاری در منطقه آغاز شده و تا به امروز یک میلیون اصله نهال درخت کاشته شده است.

رحیمی نیا عنوان کرد: در راستای عملیاتی شدن طرح کاشت یک میلیارد درخت، ۹ نهالستان در سطح جنوب کرمان فعال شده که از این تعداد ۲ نهالستان دولتی و ۷ نهالستان خصوصی است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان اضافه کرد: تاکنون بیش از ۳ میلیون و ۵۰۰ اصله نهال در این نهالستان ها تولید شده تا بتوانیم امسال کاشت ۵ میلیون اصله را اجرایی کنیم.

وی بیان کرد: در راستای اجرایی شدن طرح مردمی کاشت یک میلیارد اصله درخت، گونه بومی محلی منطقه همچون کهور و کنار کاشته می شود البته با توجه به اهمیت درخت و درختکاری سعی داریم نهال درخت نارنج نیز غرس کنیم.

رحیمی نیا تصریح کرد: طرح کاشت یک میلیارد درخت در قالب طرح زراعت چوب، اجرای بادشکن بیولوژیک اطراف مزارع، ایجاد فضای سبز است که در عرصه های منابع طبیعی به کمک مردم، جوامع محلی، همیاران طبیعت، بسیج سازندگی و کانون های مساجد اجرا می شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان گفت: در اختیار کانون های فرهنگی هنری متقاضی مشارکت در طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت، نهال قرار داده می شود.

وی خاطرنشان کرد: اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد می توانند به عنوان همیاران طبیعت در کنار ما باشند و در سرسبزی و آبادانی و حفاظت از عرصه های منابع طبیعی ما را یاری کنند.

رحیمی نیا یادآور شد: یکی از برنامه های فرهنگی ما به منظور گرامیداشت یاد و خاطره شهدا کاشت نهال درخت به یاد شده‌است و تاکنون به یاد شهدای حادثه تروریستی راسک و کرمان اصله نهال غرس شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان عنوان کرد: در هفته منابع طبیعی و آبخیزداری ۳۲ پروژه با اعتبار۸۲۰ میلیارد ریال بهره برداری می رسد که این پروژه ها زمینه اشتغال مستقیم و غیرمستقیم ۲ هزار و ۳۱۲ نفر در هشت شهرستان جنوبی را فراهم می کند.

کد خبر 1753219

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha