دفاع تمام قد شورای شهر بیرجند از منافع مردم

نائب رئیس شورای شهر بیرجند گفت: شورای شهر بیرجند در زمینه جلوگیری از افزایش مالیات تمام قد به دفاع از حق و حقوق مردم برخاست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، رضا حسنی صفت- نائب رئیس شورای شهر بیرجند امروز دوشنبه (۱۴ اسفند) در جلسه علنی شورای شهر با اشاره به حضور نماینده شورای شهر در جلسه نهایی کمیسیون تعیین ارزش معاملاتی املاک، اظهار کرد: بر اساس ماده ۶۴ قانون مالیات های مستقیم مصوبه ۳۱ تیر ماه سال ۹۴ مقرر شده که هر سال دو درصد مالیات به املاک تعلق بگیرد که در این سال‌ها با مخالفت دو نماینده شورای شهر (یزدان شناس، حسنی صفت) قرار گرفت.

وی افزود: با تلاش های صورت گرفته در این سال‌ها در ازای ۲ درصد، یک صدم اجرا و از رشد مالیات جلوگیری شده است.

حسنی صفت به جلسه اخیر کمیسیون تعیین ارزش معاملاتی املاک با حضور نماینده های شورای شهر، راه و شهرسازی، ثبت اسناد، جهاد کشاورزی و دارایی اشاره کرد و افزود: در این جلسه علی رغم پیگیری و با موجود مخالفت نماینده شورای شهر با موافقت چهار عضو دیگر یک درصد از دو درصد به عنوان مالیات به املاک مصوب شد.

به گفته وی اعمال این ماده قانونی باید بر اساس زیرساخت‌های هر منطقه صورت گیرد و در استان‌های برخوردار اجرایی شود.

در ادامه جلسه نامه مدیرکل دفتر فنی استانداری خراسان جنوبی در قالب ۱۴ بند در خصوص تعیین تکلیف اراضی ۰۴ قرائت شد. با توجه به همزمان شدن ارسال نامه از شورا به استانداری و بالعکس و تغییرات و مخالفت های شورای شهر مقرر شد تغییرات مورد درخواست شورا نیز به استانداری ارسال شود.

در ادامه نامه شورا مبنی بر تخلیه و تخریب ساختمان راهنمایی و رانندگی که توسط هیات تطبیق رد شده قرائت و با پافشاری اعضای شورا بر مصوبه خودشان به شورای حل اختلاف ارسال شد.

در این جلسه با استعفای دکتر حسنی صفت از کمیته حسابرسی شهرداری موافقت و عباس سروری به عنوان جایگزین به شهرداری معرفی شد.

عباس سروری- مسئول کمیسیون بودجه شورای شهر بیرجند هم در ادامه مصارف بودجه کل تلفیقی شهرداری در سال ۱۴۰۱ را  بیش از ۴۷۹ میلیون تومان و رقم تفریغ بودجه را بیش از ۵۴۵ میلیون تومان اعلام کرد و افزود: درآمد ناشی از عوارض عمومی را بیش از ۱۶۸ میلیون تومان و تفریغ بودجه از این محل بیش از ۲۴۰ میلیون تومان بود.

 در ادامه نامه مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی مبنی بر اختصاص رایگان فرهنگسرا برای برگزاری مراسم روز جوان مطرح شد که پس از بحث و تبادل نظر مورد موافقت اعضای شورا قرار گرفت.

کد خبر 1753226

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha