استغفار و شکرگزاری انسان را محبوب خداوند می‌کند

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سعیدی آریا اعتراف به نعمت و گناه را از مواردی برشمرد که خداوند دوست دارد از بندگانش بشنود و گفت: خروجی اعتراف به گناه، استغفار و خروجی اعتراف به نعمت، شکرگزاری است و انسانی که اهل استغفار و شکرگزاری باشد محبوب خداوند خواهد بود.

 به گزارش خبرگزاری شبستان از استان قم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد سعیدی آریا در سخنرانی محفل معارفی حرم مطهر حضرت معصومه(س) با اشاره به ایام پایان ماه شعبان و اقبال به ماه رمضان گفت: زمان‌ها و مکان‌ها از حیث ارزش در نزد خداوند مساوی نیستند و قرآن می‌فرماید شب قدر از ۸۰ سال زندگی‌کردن هم بهتر است.

وی با بیان اینکه حرم اهل‌بیت و مسجدالحرام از حیث شرافت با مکان‌های دیگر مساوی نیستند، گفت: انسان‌ها هم در نزد خداوند مساوی نیستند و ارزش هر انسان در نزد خدا به‌واسطه میزان تقوای او است.

 استاد حوزه علمیه با بیان اینکه ورود به هر چیزی نیاز به یک مقدمه دارد، افزود: وقتی می‌خواهیم وارد ماه مبارک رمضان که ماه خداوند است شویم باید مقدمات آن را فراهم کنیم؛ پیامبر (ص) فرمودند می‌خواهید وارد ماهی شوید که پر از برکت، رحمت و مغفرت است.

 وی با بیان اینکه برکت به معنی هزینه کم و فایده زیاد است، گفت: در ماه مبارک رمضان حتی خواب هم عبادت محسوب می‌شود و ثواب عبادات چند برابر است، همچنین رحمت و مغفرت خداوند نیز در این ماه زیاد است؛ زیرا قواعد این ماه با سایر ماه‌ها فرق دارد و خداوند بخشش فوق‌العاده‌ای دارد.

 سعیدی آریا با بیان اینکه ماه رمضان در نزد خداوند از همه ماه‌ها بهتر است، ابراز کرد: روزهای ماه رمضان بهترین روزها و شب‌هایش بهترین شب‌ها است و حیف است که این روزها و شب‌ها به غفلت بگذرد.

 وی با بیان اینکه امیرالمؤمنین (ع) فرمودند فرصت‌ها مانند گذشتن ابرها می‌گذرند، گفت: زندگی ما محدود است و باید از این فرصت‌ها بهترین استفاده را ببریم؛ باید در هر موقعیتی که هستیم آن را جدی بگیریم و فکر کنیم این آخرین لحظات عمر ما است و از آن استفاده کنیم.

 سخنران حرم مطهر بانوی کرامت به آداب ورود به ماه مهمانی خداوند اشاره کرد و گفت: یکی از آداب ورود به ماه مبارک رمضان این است که انسان روح خود را از آلودگی‌ها پاک کند و توبه در این ماه بسیار سفارش شده است.

وی با اشاره به پذیرفته‌شدن توبه در ماه مبارک رمضان ابراز کرد: خداوند در این ماه به انسان کرامت داده است و نفس‌کشیدن و خوابیدن که دو عمل غیرارادی است در این ماه تسبیح و عبادت محسوب می‌شود.

 سعیدی آریا اعتراف به نعمت و اعتراف به گناه در نزد خدا را از مواردی دانست که خداوند دوست دارد از بندگانش بشنود و ادامه داد: خروجی اعتراف به گناه، استغفار و خروجی اعتراف به نعمت، شکرگزاری است و انسانی که اهل استغفار و شکرگزاری باشد محبوب خداوند خواهد بود.

 وی از دیگر ویژگی‌های ماه مبارک رمضان را قبول‌شدن اعمال دانست و افزود: دعا در این ماه مستجاب است چه دعا برای خود و چه برای دیگران و در روایت داریم که با زبانی دعا کنید که با آن گناه نکرده‌اید و راهکارش این است که هر کس برای دیگری دعا کند.

 سخنران حرم مطهر بانوی کرامت افزود: تلاوت قرآن و روزه‌داری از جمله آدابی است که باید در ماه مبارک رمضان به آن توجه ویژه شود و زیرا آثار و برکات فراوانی برای آرامش روح و جسم انسان دارد.

کد خبر 1753380

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha