هزینه کرد ۶.۵ میلیارد تومانی بر اساس نیت موقوفه محمد ابراهیم و امیر اسماعیل در بیرجند

حجت الاسلام خدایی گفت: بر اساس نیت واقف موقوفه محمد ابراهیم و امیر اسماعیل از ابتدای امسال بالغ بر ۶.۵ میلیارد تومان هزینه شده است.

حجت الاسلام دادخدا خدایی- رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بیرجند و درمیان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی به موقوفه محمد ابراهیم و امیر اسماعیل اشاره کرد و گفت: از ابتدای امسال بر اساس نیت واقف شامل عزاداری امام حسین(ع)، امور قرآنی، نیات اجتماعی، کمک به بیماران، ایتام، فقرا، در راه ماندگان، سادات و... بالغ بر ۶.۵ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی با اشاره به این مهم که این موقوفه دارای هزار و ۸۰۰ رقبه با کاربری مسکونی، تجاری، اداری، تأسیسات، کشاورزی و... است، افزود: هر ساله درآمد این موقوفه بر اساس نیت واقف هزینه می شود.

حجت الاسلام خدایی با بیان اینکه این موقوفه جزو موقوفات شاخص و بزرگ بیرجند است، یادآور شد: از محل عواید این موقوفه از دهه وقف سال گذشته تاکنون ساخت ساختمانی تجاری و اداری در خیابان خلیل طهماسبی در دو طبقه با زیربنای ۲۷۱ متر مربع به اتمام رسیده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بیرجند و درمیان اعتبارات هزینه شده از محل موقوفه برای این پروژه را بالغ بر ۲ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این ساختمان در دو طبقه احداث و از طریق مزایده واگذار و عواید حاصل از آن بر اساس نیت واقف برای مواردی شامل هزینه های فرهنگی، مذهبی، مسکونی، اجتماعی و... هزینه می شود.

کد خبر 1753442

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha