۹۹ درصد استعلامات رای‌گیری برخط بود/برخورد با بیش از ۲۰ مورد خرابکاری ارتباطی در روز انتخابات

زارع پور از خنثی کردن بیش از ۲۰ مورد خرابکاری ارتباطی در روز انتخابات خبر داد و گفت: ۹۹ درصد استعلامات رای‌گیری برخط بود و تجربه موفقی برای وزارت ارتباطات و وزارت کشور ثبت شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، عیسی زارع پور، امروز چهارشنبه ۱۶ اسفند در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران از خنثی کردن بیش از ۲۰ مورد خرابکاری ارتباطی در روز انتخابات خبر داد و گفت: در روز رای‌گیری بیش از ۲۰ مورد تلاش برای خرابکاری داشتیم تا شبکه ارتباطی دچار بحران شود اما تمامی اینها کشف و برخورد شد حتی یک مورد داشتیم که یک و نیم متر حفاری برای رسیدن به کابل فیبر نوری کردند ولی کشف و خنثی شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه ۹۹ درصد استعلامات رای‌گیری برخط بود، افزود: استعلامات رأی گیری برخط، تجربه موفقی برای وزارت ارتباطات و وزارت کشور بود و یک قدم به انتخابات تمام الکترونیکی نزدیک شدیم.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات الکترونیکی در ۴ حوزه انتخابیه، خاطرنشان کرد: ۸۶ درصد رای‌دهندگان هم با کارت ملی مراجعه کردند.

زارع‌پور با اشاره به پرتاب ماهواره پارس ۱ با ماهواره‌بر سایوز از روسیه طی هفته گذشته، خاطرنشان کرد: آزمون‌های مداری آن در حال انجام است و زیرسامانه های ماهواره به خوبی کار می کنند که ظرف یکی دو ماه آینده از تصاویر این ماهواره استفاده می‌شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات یادآور شد: یکی از اقدامات خوب دولت سیزدهم فراهم کردن زمینه برای ورود بخش خصوصی در حوزه صنعت فضایی است.

وزیر ارتباطات درباره سرعت اینترنت نیز گفت: به زودی ۷ میلیون خانوار تحت پوشش فیبر نوری قرار می گیرند و می تواند سرعت اینترنت را تا ۱۰۰ برابر افزایش دهد.

کد خبر 1753581

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha