کانون‌های مساجد از ظرفیت ماه رمضان برای جذب جوانان استفاده کنند

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه می‌بایست مسجد را از مهجوریت بیرون بیاوریم، گفت: ماه مبارک رمضان در پیش است و ظرفیت‌های خوبی را در اختیار کانون‌های مساجد برای برنامه‌های متنوع نماز، دعا، نیایش و...  می‌گذارد تا در ۱۱ ماه دیگر از آن بهره مند باشیم.  

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، آیت الله رسول فلاحتی_ نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت امروز(چهارشنبه، ۱۶ اسفند) در دیدار جمعی از مدیران منتخب کانون های فرهنگی هنری مساجد گیلان، اظهار کرد: از جمله پدیده‌های خوبی که بعد از انقلاب اسلامی در مساجد اتفاق افتاده فعالیت به‌صورت منسجم و منظم توسط کانون‌های مساجد است.

وی با بیان اینکه گرچه در گذشته نیز جوانان به‌صورت خودجوش با امام جماعت رابطه خوب داشتند گفت: بسیاری از قیام‌ها و حرکت هایی که مردم ایران علیه رژیم منحوس شاهنشاهی داشتند از همین مساجد آغاز شده بود.  

آیت الله فلاحتی افزود: امروز کانون های مساجد به‌صورت سازماندهی‌شده در ذیل وزارت ارشاد کار می‌کنند که این پدیده، پدیده‌ای مبارک است که می بایست قدر بدانیم.

وی با اشاره به اینکه امروزه کانون های فرهنگی و هنری در مساجد با چهار مجموعه، ائمه جماعت، اهالی مسجد، هیئت‌امنای مسجد و پایگاه‌های بسیج مسجد مواجه هستند تصریح کرد: کانون های مساجد بنا است در کنار این چهار ظرفیت موجود فعالیت کنند که ممکن است قدری برای هرکدام ایجاد تنش شود، که با همدلی و همراهی برطرف خواهد شد.

آیت الله فلاحتی با تاکید بر اینکه، معتقدیم مسجد در تراز انقلاب اسلامی نباید دربش بسته باشد بلکه باید همیشه باز و در دسترس همگان بماند اذعان کرد: متأسفانه هنوز نتوانستیم مسجد در تراز انقلاب داشته باشیم زیرا در خیلی از مساجد ما هنوز صبح ها اذان گفته نمی شود.

وی همچنین با بیان اینکه می‌بایست مسجد را از این مهجوریت بیرون بیاورید خاطر نشان کرد: مساجدی که بسیار در زمینه های مختلف فعال هستند را می توان به عنوان الگو به دیگران معرفی کرد.  

آیت الله فلاحتی اظهار کرد: نقش محوری امام جماعت در مساجد نباید فراموش شود و مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد می بایست یک رابطه اخلاقی و معنوی ایجاد کرده و با هم به عنوان دوست و یاور برای ارتقای مسجد تلاش کنند.  

وی با توجه به اینکه ۹۵ درصد هیات های امنای مساجد کهنسال هستند گفت: چگونه می توانیم انتظار داشته باشیم که جوانان را به مسجد بیاورند.  

آیت الله فلاحتی داشتن روحیه تعامل با جوانان را ضروری دانست و افزود: ماه مبارک رمضان در پیش است و ظرفیت های خوبی را در اختیار کانون ها جهت اجرای برنامه های متنوع نماز، دعا، نیایش، شب های قدر و...  می گذارد تا در ۱۱ ماه دیگر از آن بهره مند باشیم.  

وی ادامه داد: مسئولین کانون ها باید با تعامل با مردم، و سرکشی به جوانان، آنان را با برنامه های مساجد آشنا و همراه کنند چرا که دشمن همواره برای سیاه نمایی هر کاری تلاش می کند و حتی کارهای خوب ما را نیز نمی پسندد.  

 آیت الله فلاحتی خواستار برگزاری سفرهای تفریحی، زیارتی و نشاط آور برای جوانان از سوی مساجد شد و گفت: برگزاری این اردوها مانند راهیان نور در هر منطقه و محله ای می تواند سبب اخوت، شناخت و نزدیکی بیشتر مردم با روحیات مختلف در مسجد و انجام فعالیت های مسجدی شود.

هدف رسیدن به مساجد در تراز انقلاب اسلامی است

کد خبر 1753623

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha