باید از فضای نمایشگاه قرآن کریم برای آموزش دینی خانواده ها بهره برد

امام جمعه شهر درق با بیان اینکه می توان از فضای نمایشگاه قرآن کریم برای آموزش دینی و فرهنگی خانواده ها بهره برد، گفت: غرفه پاسخگویی به شبهات، تشکیل حلقه های معرفتی، آموزش قرآن کریم و کرسی های تلاوت می تواند جذابیت نمایشگاه را دوچندان کند.

حجت الاسلام یحیی حسام، امام جمعه شهر درق در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی با اشاره  به برپایی نمایشگاه قرآن کریم و تاثیر و انس مردم با فرهنگ قرآنی اظهارکرد: همه ساله شاهد برگزاری نمایشگاه قرآن کریم بوده ایم که مردم استقبال خوبی داشته اند و بسیار در زندگی آنان تاثیرگذار است.
وی در خصوص فضای نمایشگاه برای استقبال پرشور کودکان و نوجوانان خاطرنشان کرد: نمایشگاه باید برای جنسیت و سنین مختلف برنامه و غرفه داشته باشد و برنامه های قرآنی متناسب با مخاطب کودک، بانوان، جوانان، دانش آموزان و دانشجویان و طلبه ها برنامه ریزی شود.

حجت الاسلام حسام با بیان اینکه در این نمایشگاه ها باید از مدارس دعوت شود پای کار بیایند، افزود:  غرفه پاسخگویی به شبهات، تشکیل حلقه های معرفتی، آموزش قرآن کریم و کرسی های تلاوت می تواند جذابیت نمایشگاه را دوچندان کند.

امام جمعه شهر درق با بیان اینکه می توان از فضای نمایشگاه برای آموزش خانواده ها در حوزه های مختلف بهره برد، اضافه کرد: با توجه به نقش قرآن کریم در تمام امور زندگی، می توان از زوج های جوان دعوت کرد تا در مباحث سبک زندگی شرکت کنند و مادرانی که فرزند دارند و یا قصد فرزندآوری دارند، در مباحث مرتبط با جمعیت و تربیت فرزند از نگاه قرآن کریم حضور یابند.

حجت الاسلام حسام با اشاره به اینکه نمایشگاه قرآن تاثیر فراوانی در زندگی آحاد جامعه دارد، گفت: اگر بتوان برنامه ریزی کرد تا زندانیان بند باز، مددجویان تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد به صورت گروهی از نمایشگاه بازدید داشته باشند، می توان شاهد نتایج مطلوب آن بود.

وی در خصوص اینکه تمسک به قرآن تا چه قدر نجات بخش انسان از مشکلات است، تصریح کرد: اگر می خواهیم جامعه دینی داشته باشیم باید خانواده و سبک زندگی اصلاح شود که بهترین روش، سبک زندگی دینی و اسلامی است، تربیت قرآنی می تواند مورد توجه باشد که باید در خانواده نهادینه شود.
امام جمعه شهر درق با بیان اینکه دشمن درصدد تغییر ذائقه فرهنگی و سبک زندگی ماست، افزود: جوانان باید در ازدواج و عرصه های مختلف زندگی، سبک دینی و قرآنی را الگوی زندگی خود قرار دهند.

چهاردهمین نمایشگاه استانی قرآن کریم خراسان شمالی ۲۱ تا ۲۷ اسفندماه از ساعت ۹ الی ۱۳ و ۱۹ الی ۲۳ در مصلی امام خمینی(ره) بجنورد دایر می شود.

کد خبر 1753667

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha