درختکاری امری پسندیده و مورد تاکید دین مبین اسلام است

آیت الله خاتمی با اشاره به اهمیت درختکاری و جایگاه آن در دین مبین اسلام گفت: کاشت درخت طبیعت را با ثبات و مستحکم می‌کند و با این عمل عمده اعمال مخرب بشر نسبت به طبیعت جبران می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، آیت‌الله علی خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان در دیدار با مدیرکل و مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ضمن تبریک هفته منابع طبیعی، اظهار داشت: برای زنده ماندن آب و خاک و هوا را لازم داریم ولی بشر با اعمال خود همه این‌ها را دچار بحران کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه در کاشت درخت باید به مزیت‌های نسبی نیز توجه کنیم، ادامه داد: کاشت درخت باید کم هزینه باشد و به بهره‌وری توجه شود.

آیت‌الله علی خاتمی با بیان اینکه تغییرات محیط و جوی نسبت به گذشته افزایش پیدا کرده، اذعان کرد: کاشت درخت طبیعت را با ثبات و مستحکم می‌کند و با این عمل عمده اعمال مخرب بشر نسبت به طبیعت جبران می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه همه ما در قبال سلامت کره زمین و طبیعت مسئول هستیم اما متاسفانه برخی هنوز متوجه درد طبیعت نشده‌اند، متذکر شد: یکی از عمده مشکلات استان آب است و در زمان سفر رئیس جمهور به استان نیز این مسئله مکرر مطرح شد.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه قبل از بحرانی شدن وضعیت باید دردهای طبیعت را درمان کنیم، خاطرنشان کرد: باید آژیر خطر را به صدا دربیاوریم و همه نگرانی‌ها را مطرح کنیم؛ از بین رفتن منابع طبیعی، خاک و آب زندگی بشر را تحت شعاع قرار می‌دهد و برای نجات خودمان باید طبیعت را نجات بدهیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان نیز با بیان اینکه کاشت درخت یک فرهنگ دیرینه‌ است، اضافه کرد: در آموزه‌های دینی به ارزش درخت تاکید شده و درخت کاری امری بسیار پسندیده است. ما به لحاظ شرعی موظف به کاشت درخت هستیم و اکنون با شرایط موجود و طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت این مسئله یک تکلیف اجتماعی نیز است.

حسینی با اشاره به اینکه در این طرح سهمیه استان زنجان کاشت سه و نیم میلیون اصله نهال است، تشریح کرد: در خصوص تولید نهال مشکلی نداشتیم. توزیع نهال از ده روز گذشته اغاز شده است و تا زمانی که نهال در خزانه داریم توزیع آن ادامه می‌یابد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان خاطرنشان کرد: نهال‌هایی که تولید و کاشته می‌شوند  با اقلیم سازگارند و هیچ گونه‌ای وارداتی نیست. گونه‌های تولید شده سازگار با توپوگرافی و اقلیم استان هستند و در عرصه هایی کاشته میشوند که در گذشته رشد داشتند.

کد خبر 1753700

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha