روز شهدا فرصتی برای تامل/ عطر شهدا استان فارس را در بر می‌گیرد

روز بزرگداشت شهدا لزوماً به معنای یادآوری و فراموش نشدن آنان نیست، بلکه یک فرصت برای تأمل، تقدیر و الهام گرفتن از ارزش‌های انسانی و اخلاقی آنان است. این موضوع نشان از اهمیت و شأن بزرگ شهدا دارد که باید همیشه در دل ما زنده نگه داشته شود.

خبرگزاری شبستان-استان فارس؛ مهدی رحمانیان| بزرگداشت شهدا، یعنی یادآوری و قدردانی از جانفشانی و رشادت های شجاعانه کسانی که در راه دفاع از وطن و ایجاد عدل و امنیت در جامعه از جان خود مایه گذاشتند.

شهدای نمادی از اخلاص

شهدا به عنوان نمادهایی از ایمان، اخلاص، شجاعت و... با تقدیم جان خود، انسانیت و ارزش‌های اخلاقی را زنده نگه داشته‌اند و نشان داده‌اند که برای دفاع از ارزش‌های انسانی و اسلامی، حاضرند هر چیزی را فدای آن کنند.

بزرگداشت شهدا بیشتر از یک مراسم یادبود است؛ بلکه یک فرهنگ و مفهوم است که به ما آموزش می‌دهد که چگونه ارزش‌های شجاعت، ایمان و انسان‌مداری را در زندگی خود به کار گیریم. این مفهوم باید به عنوان یک رهنمود در جوامع مدنی و انسانی شناخته شود.

فرصتی برای تامل

روز بزرگداشت شهدا لزوماً به معنای یادآوری و فراموش نشدن آنان نیست، بلکه یک فرصت برای تأمل، تقدیر و الهام گرفتن از ارزش‌های انسانی و اخلاقی آنان است. این موضوع نشان از اهمیت و شأن بزرگ شهدا دارد که باید همیشه در دل ما زنده نگه داشته شود.

روز شهدا فرصتی برای تامل/ عطر شهدا استان فارس را در بر می‌گیرد

بزرگداشت شهدا، روزی برای تجدید میثاق با ارزش‌های ملی و انسانی است و یادآوری رشادت های افرادی که از جان خود برای حفظ امنیت، دفاع از حقوق ملت و کیان نظام مقدس جمهوری اسلامی گذشتند.

این روز نه تنها فرصتی برای ستایش شجاعت و ایثار شهداست، بلکه به ما یادآور می‌شود که شهدا برای حقیقتی بزرگ‌تر از خودشان فداکاری کرده‌اند. روز بزرگداشت شهدا ارزش‌های انسانی، اخلاقی و وطن دوستی را به ما می آموزد.

اراده‌ شهدا برای دفاع از حقایق انسانی، به ما می آموزد که هیچوقت از سرنوشت ملت خود بی‌تفاوت نباشیم و همواره برای دفاع از آن تلاش کنیم.

همچنین اراده‌ شهدا برای دفاع از حقایق انسانی، به ما می آموزد که هیچوقت از سرنوشت ملت خود بی‌تفاوت نباشیم و همواره برای دفاع از آن تلاش کنیم.

۵۰۰ برنامه شهدایی در فارس

۲۲ اسفند مصادف با سالروز تشکیل بنیاد شهید و امور ایثارگران به نام روز «شهید» نامگذاری شده و در همین راستا از ۱۶ تا ۲۲ اسفند حدود ۵۰۰ عنوان برنامه در استان فارس برگزار خواهد شد.

آنگونه که مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس گفته برپایی ۶۴ میز خدمت عمومی و معاضدت قضائی در استان و برپایی میز خدمت دائمی در محل نماز خانه بنیاد شهید فارس و دایر شدن میز خدمت بنیاد شهید در محل نماز جمعه سراسر استان فارس از جمله برنامه‌های هفته شهید در استان فارس است.

تجلیل از خیرین ایثار و شهادت

به گفته ابراهیم بیانی تجلیل از خیرین ایثار و شهادت، برپایی همایش رابطین ایثارگری دستگاه‌ها، برگزاری یادواره روز شهید در مدارس شاهد متوسطه دوم توسط دانش آموزان، برگزاری شب شعر انجمن شاعران در حافظیه، تجلیل از نویسندگان، شاعران و فعالین رسانه در حوزه ایثار و شهادت و اردوهای بانوان از دیگر برنامه‌های هفته شهید است.

روز شهدا فرصتی برای تامل/ عطر شهدا استان فارس را در بر می‌گیرد

به اذعان مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس برگزاری اردوی همسران شهدای فارس، تقدیر از منتخبین جایزه ملی ایثار، برگزاری پویش ملی کتابخوانی به صورت خانوادگی، برگزاری مسابقه عمومی دلنوشته‌ای به شهدا، اردوی جانبازان قطع عضو به همراه خانواده و برپایی نمایشگاه کتاب با موضوع ایثار و شهادت از جمله دیگر برنامه‌های این هفته است.

زنگ شهید

بیانی همچنین گفته در روز ۲۲ اسفند زنگ شهید و میثاق با شهدا در مدارس فارس نواخته شده و رزمایش سلام شهید (دیدار با ۴ هزار نفر از خانواده شهدا) دیدار کارکنان بنیاد شهید با نماینده ولی فقیه در استان فارس و ائمه جمعه در شهرستان‌ها، برگزاری آئین عطر افشانی قبور مطهر شهدا، رونمایی از تصویر شهید از دیوارنگاره مرکزی شهدا، محفل انس با قرآن در گلزار شهداها همزمان با سراسر استان با عنوان اولین افطار با شهدا برگزار می‌شود.

 توزیع ۲ هزار بسته فرهنگی و مراسم رونمایی از برنامه راوی شو، تلاوت یک جز قرآن کریم به یاد شهدا در مساجد و حسینیه‌ها، تجلیل از خانواده شهدای کارمند ادارات، نوشت گرافی شهدا و مستندهای شهدای شاخص و کتب تازه منتشر شده از دیگر برنامه‌های هفته شهید در استان فارس بوده که بیانی به آن اشاره کرده است.

کد خبر 1753710

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha