رویکرد فعالیت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد تمدنی و انسان‌سازی است

حجت الاسلام شکری با تبریک فرا رسیدن ۱۸ اسفند سالروز تأسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد گفت: رویکرد فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد تمدنی و انسان سازی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز، حجت الاسلام کاظم شکری با حضور در برنامه مصاحبه زنده صدا و سیمای استانی البرز که پنجشنبه ۱۷ اسفند برپا شد گفت: احیاء کارکردهای مسجد مبتنی بر سیاست دولت مردمی سیزدهم در شاخص های متعدد به ویژه ایجاد و تقویت پایگاه های قرآنی مسجد محقق شد.  

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان البرز افزود: ایجاد و تقویت پایگاه های قرآنی مساجد در قالب شناسایی قاریان قرآنی، فعالان قرآنی طرح ریزی شد و براساس آن در گام نخست، ثبت اطلاعات در سامانه بچه های مسجد، اجرای طرح تلاوت مجلسی قرآن کریم به صورت هفتگی، دعوت از قاریان برای تلاوت محقق شد.  

وی در بخش دیگر سخنان خود به اجرای طرح جشنواره تئاتر بچه های مسجد اشاره کرد و توضیح داد: بازگشت قطار هنرهای نمایشی به ریل انقلاب از اهداف نخستین در جریان جشنواره تئاتر بچه های مسجد بود که با نگاه تربیتی به جریان هنر تئاتر انجام شد.  

به گفته وی، ثبت گروه های نمایشی تئاتر در سامانه بچه های مسجد، تربیت هنرمند انقلابی و تقویت آموزه های دینی با هدف اینکه نگاه ما به مسجد باید تمدنی باشد انجام شد.  

رویکرد فعالیت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد تمدنی و انسان‌سازی است

حجت الاسلام شکری با بیان این مطلب که لشکر فرشته ها از جمله برنامه های محوری در کانون های فرهنگی هنری مساجد است توضیح داد: محور اصلی برنامه لشکر فرشته ها، تجلیل از مادر خانواده قرآنی است که در قالب این طرح، خانواده واقف و خیر قرآنی در برنامه های قرآنی با کانون و مسجد همکاری متداوم دارد.  

وی ادامه داد: خانواده هنرمند فعال در عرصه تولیدات فرهنگی هنری با موضوع قرآنی کریم نیز در قالب طرح لشکر فرشته ها مورد تکریم و تجلیل قرار می گیرد.  

کد خبر 1753729

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha