رقابت ۵۹ فعال قرآنی در مسابقات قرآن منطقه یک کشور

مسابقات قرآن مرحله نیمه‌نهائی منطقه یک کشور با حضور ۵۹قاری مناطق ساری، چالوس، گیلان و گلستان به میزبانی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ساری در مجتمع بهزیستی شهر ساحلی فرح‌آباد درحال برگزاری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، عباس خلیل‌پور-سرپرست مسابقات قرآن مرحله نیمه‌نهایی منطقه یک کشور در آئین افتتاحیه مسابقات قرآن مرحله نیمه‌نهایی منطقه یک کشور شامل مناطق چالوس، ساری، گیلان و گلستان که در مجتمع شهید بهشتی بهزیستی شهرساحلی فرح آباد درحال برگزاری است، اظهار کرد: به جهت استقبال کارکنان شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از مسابقات قرآن، هرساله این مسابقات ویژه فعالان قرآنی مناطق نفتی کشور برگزار می شود.

وی به رقابت ۵۹ نفر از مناطق نفتی چالوس، ساری، گیلان و گلستان در این دوره از مسابقات قرآن اشاره کرد و افزود: مدیریت کمیته فنی و ناظر عالی ستاد این دوره از مسابقات برعهده استاد منصور آقامحمدی است و قاری بین المللی استاد امین پویا رئیس هیئت داوران و داور لحن است.

خلیل پور با بیان اینکه در بخش برادران استاد روح‌الله حیدری داوری صوت، استاد دکتر سید احمد میریان داوری وقف و ابتدا، استاد دکتر مرتضی خرّمی داوری تجوید و حفظ را عهده دار هستند، ادامه داد: همچنین استاد مجید آهنگری به عنوان راهبر فنی متسابقین و استاد راهنما مسابقات در این دوره از مسابقات حضور دارند.

وی اضافه کرد: در بخش خواهران استاد فاطمه شعبانی داور حفظ، وقف و ابتدا، استاد فرخنده فتحی داور تجوید، استاد فریده آرامش داور لحن و استاد معصومه ابدی داور صوت این دوره از مسابقات هستند.

خلیل پور در بخشی از سخنانش به اهمیت ترویج آموزه های قرآنی در جامعه امروزی تاکید کرد و گفت: قرآن معجزه جاوید و مانای رسول گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) چراغ هدایت بشریت است باید برای ترویج این مصحف شریف بیش از پیش تلاش شود.

وی با اشاره به استعدادهای قرآنی صنعت نفت استان، خاطرنشان شد: خداوند متعال را شاکریم اشتیاق به فراگیری آموزه‌های قرآنی در بین پرسنل مناطق نفتی، با برگزاری این دوره از رقابت‌ها افزایش پیدا کرده است.

رقابت ۵۹ فعال قرآنی در مسابقات قرآن منطقه یک کشور

 منصور آقامحمدی- سرپرست کمیته فنی مسابقات قرآنی منطقه یک کشور نیز در ادامه این مراسم نورانی ومعنوی ضمن تحسین میزبانی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ساری با بیان اینکه نفرات منتخب مرحله نیمه‌نهایی این دوره از مسابقات به مرحله کشوری اعزام می شوند، اظهار کرد: این دوره از مسابقات در دو بخش آوایی و کتبی در بخش خواهران و برادران در حال برگزاری است.

وی با بیان اینکه بخش آوایی شامل قرائت، تحقیق، ترتیل، حفظ تخصصی و قرائت تقلیدی می‌شود، افزود: در بخش حفظ تخصصی نیز از سه جزء، پنج، ده، پانزده تا حفظ کل قرآن متسابقین درحال رقابت هستند.

به گزارش شبستان، در آئین افتتاحیه مرحله نیمه نهایی مسابقات قرآن منطقه یک کشور، گروه تواشیح بشارت آموزش و پرورش جویبار که رتبه سوم دانش‌آموزی کشور را داراست، تواشیح زیبایی را به اجرا گذاشت.

رقابت ۵۹ فعال قرآنی در مسابقات قرآن منطقه یک کشور

کد خبر 1753736

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha