مردمی بودن و در خدمت مردم بودن ویژگی اصلی حوزه هنری است

لشکری مردمی بودن و در خدمت مردم بودن را ویژگی اصلی حوزه هنری خواند و گفت: این نهاد با هنر در خدمت فرهنگ است و نباید به مکان دیگری تبدیل شود و باید برای اهالی هنر باقی بماند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان، سعید لشکری معاون راهبری استان‌های حوزه هنری انقلاب اسلامی در آیین تکریم و معارفه مسئول حوزه هنری کردستان در سنندج با اشاره به اینکه روایت نشدن تاریخ مردمان کردستان، کار عرصه هنر را سخت کرده است، اظهار کرد: هنرمندان ما در این استان باید در قالب هنر به بیان مجاهدت و رشادت‌های مردم استان بپردازند.

لشکری افزود: مردم کردستان برای دفاع از این آب و خاک وجب به وجب مجاهدت کردند و جنگیدند و فداکاری های بی نظیر این مردم باید با زبان هنر روایت شود.

معاون راهبری استان‌های حوزه هنری انقلاب اسلامی تصریح کرد: امروز باید دیدار با خانواده شهدا و بررسی مشکلات آنان اولویت باشد تا بتوان از این طریق مجاهدت شهدا را به نسل جوان و آیندگان منتقل کرد چرا که فرهنگی و هنری بودن کردستان ریشه در همین مجاهدت‌ها و مظلومیت‌های مردمانش دارد.

لشکری دستاوردهای هنرمندانه هنرمندان این دیار را ثروت بزرگی برای کردستان خواند و افزود: همه ما وظیفه حفظ و نگهداری از این میراث معنوی را داریم و از رییس جدید حوزه هنری استان انتظار می رود در این راستا و با بهره گیری از ظرفیت هنر تلاش کند.

وی مردمی بودن و در خدمت مردم بودن را ویژگی اصلی حوزه هنری خواند و گفت: این نهاد با هنر در خدمت فرهنگ است و نباید به مکان دیگری تبدیل شود و باید برای اهالی هنر باقی بماند.

در این مراسم از خدمات 12 ساله امین مرادی رییس سابق حوزه هنری کردستان تقدیر و اسعد فرهادی به عنوان رییس جدید حوزه هنری استان کردستان معرفی شد.

کد خبر 1753759

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha