نقش مدیریت و حکمرانی در تحقق زیارت متعالی

پنجمین برنامه از سلسله نشست‌های هم اندیشی "زیارت اثربخش و علوم انسانی" با عنوان «نقش مدیریت و حکمرانی در تحقق زیارت متعالی » در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، یعقوب مهارتی، عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد در نشست هم اندیشی زیارت اثر بخش و علوم انسانی که  امروز پنجشنبه (۱۷اسفند) در دانشگاه فردوسی برگزار شد گفت: در حوزه حکمرانی در مدیریت شهری در مشهد به شدت کوتاهی شده است. یکی از محور ها تغییر نگرش مدیران و فرایند انتصاب مدیران با توجه به نگاه ویژه به زیارت است.

نشست هم‌اندیشی نقش مدیریت و حکمرانی در تحقق زیارت متعالی

محمد سهیلی، مشاور عالی شهردار نیز در این نشست اظهار کرد: در حوزه گردشگری دو محور داریم، یک محور زیارت را قرار می‌دهد و از منظر زیارت به سر فصل های مختلف مثل معماری و شهرسازی، مدیریت و... نگاه می‌کند و محور دوم حکمرانی و مسائل  را محور قرار می‌دهد و از منظر مسائل نگاه می‌کرد که چطور زیارت می‌تواند موثر باشد.

حسین زمانی مولف کتاب بازشناسی مفهوم زیارت و مدیر عامل سابق موسسه کیفیت رضوی نیز با اشاره به نقش زیارت گفت: اگر نقش زیارت در تاثیر گذاری پایدار با کمترین هزینه در اعتلا و رشد و توسعه را در کنار هم در نظر بگیریم از منظر هر حکمران و سیستم حکمرانی، عرصه  زیارت یک سرمایه بسیار راهبردی است.

نشست هم‌اندیشی نقش مدیریت و حکمرانی در تحقق زیارت متعالی

قاسم اسلامی هیات علمی گروه مدیریت دانشگاه فردوسی گفت: اگر زیارت در مباحث کلی محور قرار بگیرد می‌تواند حلال مسائل باشد و مدیریت یکپارچه زیارت می‌تواند یکی از این محورها باشد.

جلیل بامشکی، معاون زیارت و گردشگری سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد نیز در این نشست گفت: در زیارت باید توجه شود که فقط وجه فردی زیارت را نبینیم و وجه اجتماعی آن هم مد نظر باشد چون این مقوله ای است که هم در فرد تاثیر می‌گذارد هم آثارش را در اجتماع و شهر می‌بینیم.

وی تصریح کرد: در مجموعه های مدیریتی مثل شهرداری مشهد و سایر مجموعه هایی که در حوزه زیارت فعالین می‌کنند،  بیشتر به سمت خدمت محوری پیش رفته‌اند. 

معاون زیارت و گردشگری سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد یادآور شد: در این چند سال نتوانسته ایم از جنس تمدن سازی اثری را خلق کنیم که به آموزه های دینی و اسلامی خودمون نزدیک باشد و این جنبه موضوع نیز مهم است.

پایان پیام/

کد خبر 1753798

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha