گسترش جبهه بزرگ مقاومت متاثر از جمهوری اسلامی ایران است

حجت الاسلام نوفرستی با تأکید بر اینکه امروز جبهه حق رو به گسترش است و تشکیل جبهه بزرگ مقاومت متاثر از جمهوری اسلامی ایران است، گفت: باید پرچم مبارزه با استکبار جهانی را همیشه بلند نگه داریم و به صاحب اصلی آن حضرت مهدی(عج) بسپاریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، حجت الاسلام غلامحسین نوفرستی امروز (۱۸ اسفند) در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند با اشاره به اینکه حضور مردم در عرصه انتخابات به فرمایش مقام معظم رهبری یک جهاد بود، اظهار کرد: حضور مردم در انتخابات در جمهوری اسلامی نشانه‌ی‌ هوشمندی و بیداری ملت نسبت به اصل نظام اسلامی است. 

وی در ادامه افزود: حضور همیشگی مردم پای صندوق‌های رای، نشان از رشد و بلوغ سیاسی مردم و باور به نقشی است که هریک از آحاد مردم می‌توانند در سرنوشت خویش داشته باشند.

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به مشارکت بالای مردم ولایت‌مدار خراسان جنوبی در انتخابات ۱۱ اسفند، گفت: منتخبان مجلس جدید باید مراقبت کنند با سخنان اختلاف‌برانگیز و دشمن‌پسند، شیرینی حضور پرشور در انتخابات را به کام ملت ایران تلخ نکنند.

حجت الاسلام نوفرستی با اشاره به اینکه با پیروزی انقلاب اسلامی، جبهه جدیدی بر مبنای مردم‌سالاری اسلامی تشکیل شد که طبیعتاً در مقابل جبهه دموکراسی غربی قرار می‌گرفت، تصریح کرد: سر برآوردن الگوی مردم‌سالاری اسلامی در ایران موجب به خطر افتادن منافع جبهه دموکراسی غربی و آغاز مخالفت‌های مستمر آن جبهه با نظام اسلامی شد.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه امروز جبهه حق رو به گسترش است و تشکیل جبهه بزرگ مقاومت متاثر از جمهوری اسلامی ایران است، گفت: باید پرچم مبارزه با استکبار جهانی را همیشه بلند نگه داریم و نسل به نسل این نهضت بزرگ را به صاحب اصلی آن حضرت مهدی(عج) بسپاریم.

حجت الاسلام نوفرستی در ادامه با اشاره نامگذاری ۲۲ اسفند به نام روز بزرگداشت شهدا، گفت: ۲۲ اسفند سالروز تاسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با ابتکار امام(ره) است و باید فرهنگ ایثار و شهادت را زنده نگه داشت و با جهاد تببین راه آنان را ادامه داد.

برترین کار در ماه رمضان پرهیز از محرمات است

وی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به خطبه شعبانیه و کسب آمادگی برای خلوت‌های ماه رمضان گفت: حضرت امام رضا(ع) از پدران بزرگوارش از حضرت امیرالمؤمنین(ع) روایت کرده است که فرمود: پیغمبر اکرم(ص) روزی برای ما خطبه خواند و فرمود: «ای مردم! ماه خدا با برکت و رحمت و آمرزش به سوی شما رو کرده است. ماهی که نزد خدا، بهترین ماه‌هاست و روزهایش بهترین روزها و شب‌هایش بهترین شب‌ها و ساعت‌هایش بهترین ساعت‌هاست. ماهی که در آن شما را به مهمانی خدا دعوت کرده‌اند و شما در آن از اهل کرامت خدا شده‌اید. نفس‌های شما در آن ثواب تسبیح و ذکر خدا دارد و خواب شما ثواب عبادت. اعمال شما در آن پذیرفته است و دعاهای شما مستجاب، پس، از پروردگار خویش با نیت‌های راستین و دل‌های پاک، بخواهید که توفیق روزه این ماه و تلاوت قرآن در آن را به شما عنایت فرماید».

امام جمعه موقت بیرجند افزود: بر اساس خطبه شعبانیه در این ماه بایستی با گرسنگی و تشنگی خود، گرسنگی و تشنگی روز قیامت را بیاد آوریم. به فقیران و درماندگان کمک و یاری برسانیم. به پیران و کهن‌سالان احترام و به کودکانتان ملاطفت و مهربانی کنیم و با خویشاوندان رفت و آمد داشته باشیم.

حجت الاسلام نوفرستی در ادامه با بیان اینکه درهای بهشت در ماه رمضان گشوده است و درهای جهنم در این ماه بسته است، عنوان کرد: به فرمایش پیامبر اکرم(ص)، برترین کارها پرهیز از محرمات است.

کد خبر 1753852

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha