گلایه وزارت بهداشت غزه از سکوت جامعه بین الملل نسبت به زنان فلسطین

سخنگوی وزارت بهداشت در نوار غزه، جامعه بین الملل حقوق زنان فلسطین را نادیده می گیرد و نسبت به نقض حقوق زنان به دلیل حملات مستمر رژیم صهیونیستی سکوت می کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روسیاالیوم، سخنگوی وزارت بهداشت در نوار غزه در بیانیه ای اعلام کرد: همزمان با روز جهانی زن که جهان برای تسریع در روند پیشرفت به استفاده از زنان اهتمام دارد، ما نگاه جهانیان را به این مسئله جلب می کنیم که جامعه بین الملل، حقوق زن فلسطینی نادیده می گیرد و نسبت به نقض حقوق مستمر زنان توسط رژیم صهیونیستی سکوت می کند.

در این بیانیه آمده است: سکوت جامعه بین الملل نسبت به کشتار جمعی که زنان فلسطینی و کودکان و خانواده هایشان روزانه با آن مواجه هستند، کمک کرده است. کشتاری که رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا و اروپا مرتکب می شود.

وی در این بیانیه تاکید کرد: زنان، ۴۹ درصد از ساکنان غزه را تشکیل می دهند که بیشتر آنها در سن باروری هستند. وضعیت بهداشتی، درمانی، روحی و روانی آنها به دلیل حملات مستمر اسرائیل وخیم است.

براساس این بیانیه، زن فلسطینی به ویژه غزه با بدترین فاجعه انسانی همچون قتل، آوارگی، بازداشت، بیماری واگیردار و قحطی در نتیجه حملات اسرائیل مواجه است.

سخنگوی وزارت بهداشت در این بیانیه اعلام کرد: اشغالگران اسرائیلی نزدیک به ۹ هزار زن از جمله هزاران مادر و زن باردار و کادر درمان را کشته اند.

وی تاکید کرد: ۶۰ هزار زن باردار در غزه از سوء تغذیه، کمبود مراقبت درمانی مناسب رنج می برند و نزدیک به پنج هزار زن باردار در شرایط سخت و ناامن و غیر بهداشتی به دلیل بمباران و آوارگی وضع حمل کردند.

سخنگوی وزارت بهداشت از سازمان ملل متحد خواست برای آتش بس فوری حملات اسرائیل و کشتار جمعی که زنان و خانواده های فلسطینی با آن مواجه هستند، اقدامی انجام دهند.

وی همچنین از نهادهای زنان جهان خواست در کنار زنان فلسطینی قرار گیرند و برای آتش بس تلاش کنند.

این سخنگو از نهادهای بین المللی خواست از نیازهای معیشتی، درمانی،روانی و اجتماعی زنان فلسطین به ویژه غزه حمایت کنند.

کد خبر 1753866

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha