مسجد پایگاه ایجاد وحدت و ترویج دین است

ایازی گفت: مساجد در نظام اسلامی به عنوان یکی از مهمترین مکان های ایجاد وحدت و ترویج دین محسوب می شود.

دکتر اکبرایازی ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن هجدهم اسفندماه سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور به خبرنگار خبرگزاری شبستان در در استان چهارمحال و بختیاری گفت: مساجد از پایگاه‌های امن اجتماعی، فرهنگی برای حضور بی دغدغه نسل جوان محسوب می شوند.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شهرکرد مسجد را مهمترین رکن جریان سازی اجتماعی و دینی عنوان کرد و افزود: کانون های فرهنگی هنری با ارائه کارکردهای فرهنگی، مذهبی، هنری، اجتماعی و ورزشی به پویایی و رونق مساجد کمک می کنند.

وی بابیان اینکه ارتباط مساجد و مدیریت شهری به پویایی این مکان مقدس کمک می کند تصریح کرد: ارائه خدمات مختلف فرهنگی، هنری، اجتماعی، ورزشی و نرم‌افزاری از وظایف مدیریت شهری به مساجد است.

ایازی با اشاره به اینکه مساجد هرساله پذیرای نوجوانان و جوانان است افزود: حضور نسل جوان در مساجد آینده آن ها را درخشان می کند.

این مقام مسئول مسجد را بهترین پایگاه برای همه جوانان و خانواده ها تعریف کرد و اظهارداشت: فعالیت های گسترده کانون های مساجد به توسعه فرهنگ شهروندی کمک می کند.

وی ابرازکرد: مسجد یکی از کانون های توسعه فعالیت های اجتماعی و فرهنگی به شمار می رود و با حمایت بیشتر از کانون های فرهنگی و هنری مساجد، می توان بستر تعالی معنوی و ارتقای سرمایه اجتماعی را فراهم کرد.

کد خبر 1753875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha