لزوم تبیین پیامدهای بی حجابی در منابر ماه رمضان

حجت الاسلام محمدی لائینی برلزوم رعایت حرمت ماه رمضان در ایام نوروز تاکید کرد و گفت: مبلغین در منابر ماه رمضان از وجوب عفاف و حجاب مرد و زن و این که این هنجارشکنی یک آسیب اجتماعی به شمار می رود سخن بگویند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی-نماینده ولی فقیه درمازندران و امام جمعه ساری در خطبه های این هفته مصلی امام خمینی(ره) با اشاره به خطبه پیامبر اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) در آخرین جمعه ماه شعبان مبنی بر« الْوَرَعُ عَنْ مَحَارِمِ اللَّهِ برترین اعمال پرهیز از محرمات است»، اظهار کرد: بازهم خودم و شما نمازگزاران را به تقوا، پرهیزگاری، پرهیز از حرام خواری، رعایت اخلاق توصیه و سفارش می کنم.

وی در ادامه سخنانش ضمن قدردانی از مردم برای مشارکت در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری و تحسین عملکرد مسئولین برای تامین امنیت و سلامت انتخابات، افزود: مقام معظم رهبری از این انتخابات به عنوان جهاد یاد کردند چرا که دشمنان انقلاب اسلامی از سال گذشته برای تحریم انتخابات هزینه کردند و خداوند متعال را شاکریم که مردم با هدایت های داهیانه رهبری نقشه های دشمنان را نقش برآب کردند.

حجت الاسلام محمدی لائینی خطاب به منتخبین مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: با وحدت و انسجام به دنبال رفع مشکلات استان مازندران باشند.

وی به فضیلت های ماه مبارک شعبان اشاره و بیان کرد: مناجات و صلوات شعبانیه عظمت بیمشاری دارد که می طلبد بیشتر قرائت شود.

حجت الاسلام محمدی لائینی به روز درختکاری اشاره کرد و افزود: از منابع طبیعی که سرمایه عظیم ملت و مملکت در اختیار اینهاست و باید آن را هم حفظ و هم توسعه بدهند صمیمانه تشکر دارم.

خطیب جمعه ساری ضمن تحسین شرکت ملی گاز و شرکت گاز مازندران برای تامین گاز مشترکین خانگی در زمستان امسال، گفت: مردم نیز باید مدیریت مصرف داشته باشند.

وی به تقارن ماه مبارک رمضان و نوروز اشاره کرد و افزود: حفظ حرمت روزه داران باید مورد توجه باشد.

حجت الاسلام محمدی لائینی برلزوم برپایی محافل قرائت قرآن، جزء خوانی و کرسی های تلاوت در ماه رمضان تاکید کرد و خواستار تبیین معارف دین توسط مبلغین و مبلغات در بین اقشار مختلف شد.

وی به آسیب های اجتماعی نظیر طلاق، اعتیاد و بی حجابی و ... اشاره کرد و گفت: مبلغین در منابر ماه رمضان از وجوب عفاف و حجاب مرد و زن و این که این هنجارشکنی یک آسیب اجتماعی به شمار می رود سخن بگویند.

حجت الاسلام محمدی لائینی به رعایت حجاب و عفاف در بیمارستان ها تاکید کرد و افزود: برخی از مردم از عدم رعایت حجاب در زایشگاه ها گلایه دارند. مسئله انطباق با موازین شرعی در بیمارستان ها مورد توجه باشد.

وی به رواج سگ بازی در جامعه امروزی اشاره کرد و گفت: سگ نجس است مردم جامعه اسلامی باید عبادت با طهارت داشته باشند مبلغین در ماه رمضان احکام شرعی را بازگوکنند.

حجت الاسلام محمدی لائینی بابیان اینکه زیباسازی، پاکیزه سازی و ارزشی سازی فضای شهری متناسب با ماه رمضان باید مورد توجه مسئولین امر باشد، ادامه داد: شهرداری ها باید نهضت آسفالت خیابان ها و کوچه پس کوچه های شهرها راه بیاندازند.

وی به چهارشنبه سوزی و تلاش دشمن برای تقویت این برنامه در کشور اشاره کرد و خواستار توجه والدین برای حفظ فرزندانشان از آسیب های این چهارشنبه سوزی شد.

خطیب جمعه ساری ضمن ادای احترام به مقام شهدای غزه و اعلام انزجار از جنایات رژیم کودک کش و جعلی اسرائیل، گفت: ماجرای غمبار غزه دل همه ما را به درد می آورد به خصوص که اسرائیل جنایت‌کار رو به کشتار زنان و بچه هایی آورده که در صف غذا ایستاده اندآن هم با توپخانه و تانک ما امروز در راهپیمایی خودمان حمایتمان را از مظلومان غزه و محکومیت جنایت‌های رژیم غاصب اسرائیل با صدای بلند اعلام می‌کنیم.

کد خبر 1753879

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha