سکونت ۲۰ هزار نفر در سکونتگاه های غیررسمی

معاون شهردار شیروان گفت: سکونتگاه های غیررسمی این شهر شامل چهار محله شهرک ولیعصر، بیست متری، سه یک آب و شهرک منتظری است که در حال حاضر ۲۰ هزار نفر در این سکونتگاه ها ساکن هستند.

مسعود الهی، معاون شهردار شیروان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهارکرد: مساحت سکونتگاه غیررسمی شیروان از لحاظ جمعیتی و مساحتی، ۲۵ درصد مجموع کل مساحت شهر است که شهرداری در راستای اجرایی شدن سیاست‌های محرومیت زدایی از چهره محلات مزبور اقداماتی انجام داده است.

وی خاطرنشان کرد: مساحت شهر شیروان هزار و ۲۱۳ هکتار است که از کل مساحت شهر، ۱۹۰ هکتار مساحت سکونتگاه‌های غیررسمی شناسایی شده است.

الهی با اشاره به طرح های بازآفرینی در سکونتگاه های غیررسمی شیروان عنوان کرد: علاوه بر تخصیص ۱۵۲ تن قیر رایگان جهت ۲ هزار و ۲۰۰ متر مربع آسفالت محلات مزبور اقدام به سایر طرح های بازآفرینی کرده است.

معاون شهردار شیروان بیان کرد: در همین راستا در محله های مورد هدف طرح‌های بازآفرینی و در سکونتگاه‌های غیر رسمی اقدامات مختلفی همچون اجرای زیرسازی، بهسازی و آسفالت معابر، جدول کشی، فضاهای آموزشی در دست اجرا و غیره در اولویت کاری قرار گرفته است.

الهی اضافه کرد: با تخصیص ۹۰ میلیارد ریال اعتبار طی ۲ سال گذشته، ۵ پروژه بازآفرینی شهری شامل تکمیل خانه فرهنگ و پایگاه خدمات اجتماعی بهزیستی با ۵۵ درصد، بهسازی خیابان حکیم در ۲ فاز با ۱۰۰ درصد و بهسازی دبستان ستارزاده با ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجرا است.

وی تصریح کرد: مطالعه سکونتگاه‌های غیررسمی و اجرای طرح های مناسب برای ارتقای زندگی افراد و کاهش گسیختگی و ترکیب نامناسب اجتماعی، مشکلات اقتصادی این محدوده‌ها را به حداقل می رساند.

وی افزود: بهبود شرایط زیست محیطی و بهداشتی محله، کاهش آسیب های اجتماعی، ارتقای کمی و کیفی زیرساخت های کالبدی محله، تامین دسترسی ساکنان به فضاهای عمومی و خدمات محله ای را از اهداف اجرای این طرح عنوان کرد.

کد خبر 1753927

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha