جوانان و نوجوانان را با استدلال و مهربانی به نماز جذب کنید

مرجع تقلید عالم تشیع گفت: جوانان و نوجوانان را با استدلال بر اساس سن، مهربانی، عطوفت و جایزه به نماز جذب و ترغیب شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، آیت الله العظمی «حسین مظاهری» در درس اخلاق مجازی این هفته به نقش نماز در بازدارندگی از گناه اشاره کرد و اظهارداشت: اقامه نماز در جلوگیری از گناه و ایجاد معنویت در انسان نقش دارد.

مرجع تقلید عالم تشیع افزود: بر اقامه نماز بسیار تاکید شده و ائمه معصومین(ع) از این فریضه برای گره گشایی از مشکلات و پیروزی در جنگ ها استفاده می کردند.

وی با بیان اینکه ترویج اقامه نماز اهمیت دارد، تصریح کرد: اقامه نماز در مساجد، مدارس، ادارات و دانشگاه ها از برکات نظام جمهوری اسلامی محسوب می شود که در حال گسترش است.

آیت الله مظاهری تلاش برای جذب به نماز و ترویج فرهنگ اقامه نماز جماعت را ضروری خواند و اذعان داشت: جوانان و نوجوانان را با استدلال بر اساس سن، مهربانی، عطوفت و جایزه به نماز جذب و ترغیب شوند.

وی از خانواده ها خواست تا در منزل با این روش فرزندان خود را به نماز دعوت کنند که برای سرنوشت آنان بسیار تاثیر دارد.

لزوم توجه مردم در اقامه نماز و کسب درجه عالیه

رئیس حوزه علمیه اصفهان با اشاره به اقسام نماز گفت: این فریضه دینی سه قسم دارد که نماز عوام از جمله آن است که مردم برای رفع تکلیف این کار را انجام داده و کمتر توجه و حضور قلب دارند و این کار در جلوگیری از گناه موثر است اما مورد پسند و رضایت نیست.

وی با بیان اینکه نماز خواص دیگر قسم اقامه این فریضه دینی است، خاطرنشان کرد: در این قسم اقامه نماز مورد پسند حضرت حق بوده و فرد برای رفع تکلیف نماز نمی خواند بلکه با درک نعمت ها سپاس گزاری می کند.

آیت الله مظاهری نماز اخص الخواص قسم سوم بیان کرد و اذعان داشت: این نماز با حضور قلب بوده و فرد در ارتباط با پروردگار به هیچ چیزی فکر نمی کند و اینگونه به درجه بالایی می رسد.

وی ادامه داد: این درجه به راحتی بدست نمی آید بلکه باید برای آن کار کرد و به خود زحمت و معنویت کسب کنیم.

استاد اخلاق حوزه علمیه اصفهان اضافه کرد: برخی از انجام مستحبات بعد از نماز و دعا و مناجات کوتاهی می کنند که این کار باعث ضایع شدن این فریضه خواهد شد و لازم است تا بعد از نماز به دعا و مناجات بپردازیم.

کد خبر 1753939

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha