ظرفیت برای تمدن سازی جامعه اسلامی را باید در مساجد جستجو کرد

مدیر ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه کانون ها تلاش دارند منویات مقام معظم رهبری را به نحو احسن به سرانجام برسانند، گفت:ظرفیت برای تمدن سازی جامعه اسلامی را باید در مساجد جستجو کرد.

«کریم لایقی اصل» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در یاسوج، اظهار کرد: بنده به نوبه خود و به عنوان خادم مسجد و مسجدی 18 اسفند، سالروز تاسیس ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد را تبریک عرض می کنم .

مدیر ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان با رونق بخشی به برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی و هنری در مناطق مختلف، در زمینه جذب نوجوانان و جوانان استان جهش خوبی داشته اند.

وی ادامه داد: در یکی دو سال گذشته کاری، سیاست بر این بوده که به صورت کامل برنامه‌ها به خود کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان واسپاری شود و کانون‌ها متناسب با زیست بوم خود برنامه‌های متناسب با نیاز منطقه را اجرا کنند.

لایقی اصل افزود: در هر منطقه‌ای متناسب با سن و سال افراد منطقه، فراوانی جنسیت افراد منطقه خواسته‌های اکثریت مردم انجام برنامه کنند .

مدیر ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد به مثالی در این زمینه اشاره و بیان کرد: به عنوان مثال در یک روستایی تعداد افراد نوجوان روستا بیشتر از سایر اقشار آن منطقه بود، لذا ما متناسب با خواسته‌ها و نیازهای چنین نسلی برنامه ها را عملیاتی کردیم .

وی با اشاره به اینکه تلاش شد برنامه‌های ورزشی در اولویت کار چنین مساجد و کانون هایی باشد، خاطرنشان کرد: به عنوان مثال در یکی از مساجد منطقه ای از شهرستان کهگیلویه شاید ما کمترین تعداد نوجوان را در صف نمازگزاران مشاهده می‌کردیم، اما با برنامه ریزی کانون، خلاقیت امام جماعت و حمایت ستاد، اکنون وضعیت به گونه‌ای بوده که صفوف نمازگزاران مملو از جمعیت نوجوانان است.

لایقی اصل اظهار کرد: در یکی از روستاهای مناطق سادات محمودی نیز مدیر کانون مدعی است تجهیزاتی که ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در اختیار کانون‌ها قرار داده، میزان اشتیاق به نماز و نماز جماعت در بین جوانان و نوجوانان روستا  افزایش چشم گیری  پیدا کرده و این جای بسیار خوشحالی است .

این فعال فرهنگی و مسجدی کهگیلویه و بویراحمد گفت: امسال بنا داریم که انشالله هم در بحث تکمیل و تجهیز کتابخانه‌های مساجد و هم در بحث توزیع ابزار هنری مثل دستگاه پخش کننده فیلم، برای نقاط مختلف استان اقدام کنیم که بخشی از عدالت فرهنگی محقق شود که آن نوجوان و جوانی که در دور افتاده‌ترین نقطه روستایی استان می‌باشد و امکان استفاده از ظرفیت سینماها و کتابخانه های استان را ندارد، در همان روستا و در جمع گروه دوستان و هم سن و سالان خود به تماشای فیلم  و یا مطالعه در مسجد بنشیند و مسجد را به عنوان یک مکان خاطره ساز در ذهن خود نهادینه کند .

وی یادآور شد: با برنامه‌های خوبی که در حوزه مساجد در حال اجراست و ائمه جماعاتی که در بسیاری از مساجد نقش خوبی را ایفا می‌کنند، امید داریم که در یکی دو سال آینده در مساجد استان استقبال خوبی از مساجد و برنامه‌های آنها صورت گیرد و انشالله که بتوانیم برای آینده ایران قوی، نیروهای مومن، انقلابی و ایثارگر تربیت کنیم.

لایقی اصل تاکید کرد: کانون های فرهنگی و هنری مساجد گوش به فرمان ولی امر و امام خود هستند و سعی دارند منویات ایشان را به نحو احسن به سرانجام برسانند .

مدیر ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: کانون ها در ده ها مسجد کرسی تلاوت قرآن تحت عنوان «مسجد، پایگاه قرآن» برگزار کردند که میزان استقبال از این برنامه ها در سطح مطلوبی بود .

وی ادامه داد: ده ها برنامه دیگر در حال پیگیری و انجام هستند که ان شااله همه این برنامه ها باید به گونه ای برنامه ریزی شوند که بتوانیم مسجد تراز انقلاب و نیروی مومن تراز ایران قوی تربیت کنیم .

لایقی اصل در پایان به شدت از دستگاه های فرهنگی که برای هر برنامه ای اعتبار دارند و هزینه می کنند به غیر از مساجد به شدت گلایه کرد و گفت: از نگاه بنده اگر اعتبارات فرهنگی به تقویت مساجد ختم نشود، انحراف در هزینه کرد اعتبارات ایجاد شده است.

کد خبر 1753945

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha