مردمی بودن کنگره ۲ هزار شهید خراسان جنوبی حفظ شود

قناعت گفت: وظیفه ما پشتیبانی از کنگره‌های شهدا است اما باید توجه داشت که حالت خودجوش و مردمی خود را حفظ کنند چون مردمی بودن بر غنای کار می‌افزاید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، جواد قناعت امروز (۱۹ اسفند) در ستاد اجرایی دومین کنگره ۲ هزار شهید استان اظهار کرد: در سل ۱۴۰۴ دومین کنگره شهدای استان برگزار خواهد شد لذا با توجه به فرصت باقی مانده باید تلاش شود که کار سطحی نباشد بلکه کار باید کامل، عمیق و پرمحتوا انجام شودو

وی ضمن تأکید بر آیه «عند ربهم یرزقون» که نشان از زنده‌بودن شهدا  و سعادت ابدی آنان دارد، گفت: شهدا به پاسداشت ما نیاز ندارند بلکه ما به یاد شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه بیش از پیش نیازمندیم.

استاندار خراسان جنوبی افزود: شهدا شاهد و ناظر بر اعمال ما هستند و مدیران باید در مسیر آنان قدم بردارند و باید بدانیم که کار برای شهدا توفیق الهی است که نصیب هر کسی نمی‌شود.

قناعت با بیان اینکه وظیفه ما پشتیبانی برای برگزاری مراسم شهدا است اما باید نگاه مدیران فراتر باشد و آن را کار صرف معمولی و اداری و عادی نبینند، ادامه داد: اگر در مسئولیتی که داریم توفیقی در حوزه‌های مختلف برای خدمت به استان و مردم داریم، بخاطر توجه شهدا است.

وی با تأکید بر اینکه فرصت مسئولیت و خدمت به مردم کوتاه است لذا باید توجه شهدا را به خودمان جلب کنیم و برای برگزاری کنگره شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت سنگ تمام بگذاریم، گفت:  عدم شناخت شهدای شاخص کشور و استان توسط مردم به ویژه نسل جوان زنگ خطری است که وظیفه و مسئولیت ما را سنگین‌تر می‌کند.

استاندار خراسان جنوبی تأکید کرد: انتظار است برای معرفی و شناخت بهتر شهدا به نسل جوان  و اقشار مختلف مردم به صورت جدی‌تر، عمیق‌تر و آگاهانه‌تر حرکت کنیم.

قناعت در ادامه خطاب به مدیران متذکر شد: اگر کاری به دست ما به سرانجام رسید یعنی توفیق کار کردن برای شهدا را داشته‌ایم و اگر انجام نشد، بدانیم که توفیق نداشته‌ایم.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب درباره شهدا می‌فرمایند مرگ انسان‌های زرنگ، مرگ تاجرانه است زیرا با سودی که می‌برند سعادت ابدی را برای خودشان رقم می‌زنند و بعد از ائمه اطهار(ع) بالاترین جایگاه و مقام شفاعت را دارند.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه در عرصه بین‌المللی شرایط خاصی است و دنیا در حال تحول می‌باشد و امکان ندارد در روز اتفاقات و رخدادهای جهانی نداشته‌ باشیم، گفت: طبق روایات فتنه‌های آخرالزمانی بیار سنگین و پیچیده است و تشخیص درست سخت است لذا باید در چنین شرایط سختی ضمن توکل به خدا به اهل بیت(ع) و شهدا متوسل شویم تا در فتنه‌های آخرالزمانی عاقبت بخیری خود را از دست ندهیم.

قناعت با اشاره به اینکه توجه به برگزاری یادواره و کنگره‌های شهدا یکی از ساده‌ترین روش‌های برای جلب توجه شهدا است، تصریح کرد: استان خراسان جنوبی با اصالت و دین‌دار و شهیدپرور است و باید برگزاری کنگره شهدای آن خیلی در شأن و قوی باشد.

وی با تأکید بر اینکه وظیفه ما پشتیبانی از کنگره‌های شهدا است اما باید توجه داشت که حالت خودجوش و مردمی خود را حفظ کنند چون مردمی بودن بر غنای کار می‌افزاید، بیان کرد: از تولید محتوای غنی و اثرگذار هم نباید غافل شد لذا باید کار را جدی‌تر در این زمینه پیش ببرید.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه کمیته‌ها و کارگروه‌های کنگره ۲ هزار شهید استان باشد فعال‌تر شوند و جلوتر از برنامه‌ زمان‌بندی و فراتر از دستورالعمل‌های دبیرخانه کنگره شهدا حرکت و عمل کنند، گفت: پروژه‌های عمرانی و زیرساختی سال ۱۴۰۳ و ۱۴۰۴ هم به نام و یاد شهدا مزین شود.

قناعت یادآور شد: منابع مالی مورد نیاز برای برگزاری کنگره ۲ هزار شهید استان از محل یک درصد اعتبارات دستگاه‌های اجرایی به حوزه ایثار و شهادت تأمین شود.

کد خبر 1753976

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha