کتاب "طرح کلی اندیشه های اسلامی و آیاتی" مقام معظم رهبری گفتمان سازی می شود

حجت الاسلام نجفی با بیان اینکه طرح عملیات رمضان در گیلان اجرایی می شود گفت: کتاب «طرح کلی اندیشه های اسلامی و آیاتی» مقام معظم رهبری تبیین و گفتمان سازی می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، ‌ محمد علی نجفی گیلانی امروز (شنبه ۱۹ اسفند) طی دیدار و نشست با نماینده ولی فقیه گیلان به مناسبت در پیش بودن ماه مبارک رمضان که با همراهی اعضای ستاد عملیات رمضان استان انجام شد، اظهار کرد: تبلیغات اسلامی در ایام ماه مبارک رمضان برنامه های متنوعی را تدوین و اجرایی خواهد کرد.

حجت الاسلام نجفی با بیان اینکه عملیات رمضان امسال با محوریت قرآنی برگزار می‌شود گفت: امسال برای نخستین بار با هم‌افزایی صورت گرفته، طرح واحد فرهنگی از سوی دستگاه‌های مختلف در قالب عملیات ماه رمضان طراحی و اجرا می‌شود.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه باید مفاهیم قرآنی جزو ادبیات روزمره مردم قرار گیرد، اضافه کرد: در ایام ماه مبارک رمضان بخشی از کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی و آیاتی که توسط مقام معظم رهبری پرتکرار بیان شده تبیین و گفتمان سازی می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان خاطر نشان کرد: در مرحله دوم با مشورت دفتر حفظ نشر آثار مقام معظم رهبری و برخی از علما در قالب طرح مسطورا ۱۵۰ آیه محور هدف قرار گرفته شد.

وی با اشاره به اینکه ۱۵۰ آیه طی ۳ ماه رمضان در ۳ سال متوالی و در هر سال ۵۰ آیه برای حفظ موضوعی و تبیین مفاهیم در دستور کار قرار دارد، تصریح کرد: هر سال ۵۰ فراز از آیات قرآن در قالب ۳۰ فراز محوری و ۲۰ فراز حول آن، انتخاب شده است.

حجت الاسلام نجفی با تاکید بر اینکه از این ۵۰ آیه محتواهای بسیاری برای نوجوانان، فضاسازی شهری و برش‌هایی برای استفاده عموم تولید شده است، ادامه داد: تمام تلاش‌ها در راستای ترویج و تبیین آیات در عملیات رمضان فعال شده است.

وی اضافه کرد: جز خوانی قرآن محلات که به صورت مردمی در حال انجام است سعی شده تا در هر شهر یک جز خوانی محوری و به صورت تبیینی انجام شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با تاکید بر اینکه در این ایام مبارک و برای استقبال بیشتر یک سری مسابقاتی نیز برنامه ریزی شده است، گفت: با هماهنگی‌های صورت گرفته این مسابقات به صورت روزانه در صدا و سیما چه به صورت زیرنویس و چه در برنامه سحر انجام می‌شود.

حجت الاسلام نجفی از راه اندازی پویش‌های مجازی در ایام ماه مبارک رمضان خبر داد و تصریح کرد: طی هماهنگی با اداره کل آموزش و پرورش گیلان این پویش‌ها در سامانه شاد گذاشته و دانش آموزان هر روز بتوانند یک آیه را حفظ کنند.

کد خبر 1753977

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha