بازی های رایانه ای قرآنی، فضای نمایشگاه قرآن را برای کودکان جذاب می کند

رییس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اسفراین، گفت: با برپایی مرکز بازی‌های رایانه‌ای قرآنی و همچنین نرم افزارهای مذهبی ویژه کودکان و نوجوانان می توان فضای نمایشگاه قرآن را برای کودکان جذاب تر کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی؛ «حسین هلاکویی» رییس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اسفراین با اشاره به اهمیت الگوپذیری از قرآن کریم بیان کرد: معجزه پیامبر، عامل تعالی انسان در آخرت است و رشد و پیشرفت در دنیاست همانطور که بسیاری از آیات و روایات به انسان مژده می دهد با تمسک و عمل به قرآن و آموزه های آن، در زندگی به آسایش و توسعه می رسید لذا موثرترین و بهترین راه نجات ما از مشکلات و آسیب ها تمسک به قرآن کریم است.

وی با بیان اینکه بی شک بدون آموزه های دینی و قرآنی و مکارم اخلاق، جامعه ای با آسیب های فراوان و عقب مانده شکل خواهد گرفت که  نمی توان از چنین جامعه ای، انسانی لایق بهشت بیرون کشید، گفت: در حال حاضر که در جامعه بعضا مشکلات و بد اخلاقی ها افزایش یافته، نشان می دهد مردم در رفع و گره گشایی مشکلات خود آن گونه که باید و شایسته است از آموزه های دینی و قرآنی بهره نبرده اند.

هلاکویی در پاسخ به این سئوال که برپایی نمایشگاه قرآن کریم تا چه حد در انس بیشتر مردم با فرهنگ قرآنی تاثیر گذار است، گفت: در سال های اخیر که ما با موج اسلام ستیزی و قرآن ستیزی جهان استکبار روبرو هستیم، برگزاری نمایشگاه قرآن کریم  و پرداختن به قرآن در هر وجهی از وجوه و معرفی ابعاد مختلف قرآن مایه وحدت در جامعه اسلامی است و باعث انس بیش از پیش مردم با قرآن و فرهنگ قرآنی خواهد شد و قطعا آثار و برکات و تاثیرات تبلیغی و معنوی خوبی دارد.

رییس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اسفراین در راستای بهره مندی از فضای نمایشگاه برای استقبال پرشور کودکان و نوجوانان، گفت: این دغدغه با ایجاد غرفه های متنوع در بخش های مختلف فرهنگی و هنری ویژه کودکان و توجه به بازی های رایانه ای با موضوعات قرآنی قابل رفع است.

وی همچنین برگزاری مسابقات در رشته های معارف، مفاهیم و تفسیر قرآن کریم که منجر به ترویج آموزه های اصلی و کلیدی قرآن است در طول مدت برگزاری نمایشگاه را پیشنهاد داد و گفت: با پتانسیلی که ستاد برگزاری این نمایشگاه دارد، چه از لحاظ اجرایی و چه از لحاظ برنامه ریزی می توان در سال های آینده این بخش را گسترش داد.

هلاکویی افزود: اضافه شدن بخش خرید آثار هنری و قرآنی در راستای حمایت از آثار فاخر قرآنی و تجلیل از فعالان مطبوعات قرآنی هم می تواند به جذابیت های نمایشگاه بیافزاید.

رییس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اسفراین در پایان بیان کرد: انتظار می رود دستگاه های اجرایی به ویژه دستگاه های فرهنگی و قرآنی، نگرش کامل و جامع رهبر فرزانه انقلاب را نسبت به اهمیت قرآن و فعالیت های قرآنی سرلوحه راهبردها و سیاستگذاری ها و دستور العمل های خود قرار دهند و در راستای شناسایی، کشف استعداد، حمایت و تشویق اصحاب فرهنگ و هنر در حوزه قرآنی اقدامات مدون و مشخصی ارائه کنند.

چهاردهمین نمایشگاه استانی قرآن کریم خراسان شمالی ۲۱ تا ۲۷ اسفندماه از ساعت ۹ الی ۱۳ و ۱۹ الی ۲۳ در مصلی امام خمینی(ره) بجنورد دایر می شود.

کد خبر 1754015

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha