اقدام بی سابقه مسلمانان آلمان برای آذین بندی خیابان‌ها به مناسبت ماه رمضان

برای نخستین بار شهرداری شهر فرانکفورت آلمان خیابان‌های این کشور را به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان آذین بندی می‌کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از عربی۲۱، مسلمانان شهر فرانکفورت آلمان در اقدامی بی سابقه با آذین بندی یکی از خیابان های این شهر برای استقبال از ماه مبارک رمضان آماده می شوند.

 قرار است که خیابان« Gross Bockenheimer » برای این مناسبت مذهبی تزئین شود و از دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ مطابق ۱۱ مارس ۲۰۲۴  این خیابان نورپردازی خواهد شد.

براساس اطلاعیه شهرداری فرانکفورت، این خیابان با فانوس های روشنی رمضانی و انواع هلال ها و ستارگان تزئین می شود، علاوه بر آن در این خیابان تابلوی بزرگ «رمضان مبارک» برای ایجاد فضای شادی و دوستی درج گذاشته خواهد شد.

نرگس اسکندری گرونبرگ، شهردار فرانکفورت، تزئین خیابان ها در ماه رمضان را به عنوان نماد"همزیستی همه مردمی در صلح دانست .

 گرونبرگ بر اهمیت این طرح تاکید کرد و گفت: این اقدام منعکس کننده پیامی قوی به نفع صلح و انسانیت است و با تبعیض و نفرت مخالفت می کند.

 وی تاکید کرد: نورافشانی در ماه رمضان «چراغ وحدت» و ایستادگی در برابر مظاهر ضد مسلمانان، نژادپرستی و یهودی ستیزی به شمار می آید.

گرونبرگ خاطرنشان کرد: این اقدام در زمان بحران ها و جنگ ها به عنوان نماد امید عمل می کند و به افزایش هماهنگی و انسجام در شهرهای ما کمک می کند.

طبق آنچه وزارت آموزش و پرورش این ایالت در سال گذشته اعلام کرد: آموزش دین اسلام در ۷۵ مدرسه در ایالت نیدرزاکسن (شمال غربی آلمان) آغاز شده است.

 تعداد مسلمانان آلمان بین ۳.۸ تا ۴.۵ میلیون نفر تخمین زده می شود.  ترک ها اکثریت مسلمانان را در میان آنها تشکیل می دهند، زیرا درصد آنها بیش از نیمی یا حدود ۲.۵ میلیون نفر برآورد می‌شود.

کد خبر 1754021

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha