برنامه مساجد باید منطبق بر نیاز جوانان باشد

مدیر کانون فرهنگی و هنری جوانان نینوا ارومیه گفت: برنامه های سنتی در مساجد برای جوانان امروز جوابگو نیست و باید منطبق بر نیاز این قشر باشد.

حسین راد، مدیر کانون فرهنگی و هنری جوانان «نینوا» مسجد علی شهید ارومیه، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی بیان کرد: کودکان و نوجوانان در مسجد علی شهید ارومیه جایگاه خاصی دارند و ما در این مسجد طی جلساتی که با هئیت امنا داشتیم به این نتیجه رسیدیم که دیگر برنامه های سنتی در مساجد برای جوانان امروز جوابگو نیست.

وی با بیان اینکه امروزه دیدگاه‌ نوجوانان و جوانان فرق کرده، گفت: ۲۷ کلاس ما در اوقات فراغت برگزار کردیم  که از این تعداد ۱۳ دختران ۱۴ نفر پسران بودند.

راد ادامه داد: محور برنامه های اوقات فراغت در ۴ قسمت آموزشی، علمی، تفریحی و اردویی در حال برگزاری است.

مدیر کانون فرهنگی و هنری جوانان نینوا مسجد علی شهید ارومیه افزود: کلاس های آموزشی درسی از جمله زبان، عربی و ریاضی، کلاس های ورزشی مثل دفاع شخصی و فوتبال، اردوهای سیاستی و علمی برگزار شد.

وی گفت: برگزاری این کلاس های برای اولین بار بود و تمام تلاش خود را به کار بردیم  و با همکاری اولیا بیش از ۹۰ درصد موفق بودیم.

راد افزود: برای اولیا هم کلاس های هلال احمر، خیاطی، آشپزی تدارک دیده شده و امیدواریم با این برنامه ها مساجد را بیش از پیش رونق ببخشیم.

کد خبر 1754040

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha