آیین رونمایی و تحویل نخستین راکتورهای بومی فوق سنگین تولید متانول ماشین‌سازی اراک

آیین رونمایی و تحویل نخستین راکتورهای بومی فوق سنگین تولید متانول ماشین‌سازی اراک، با حضور مسئولان کشوری و استانی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، فرزاد مخلص‌الائمه امروز (۱۹ اسفند) در آیین رونمایی و تحویل نخستین راکتورهای بومی فوق سنگین تولید متانول ماشین‌سازی اراک با اشاره به اینکه ماشین‌سازی اراک یک ظرفیت بی نظیر در صنعت کشور ایجاد کرده است، گفت: این واحد صنعتی با تولید راکتورهای بومی فوق‌سنگین بار دیگر بر افتخارات صنعتی کشور افزود که این اقدام جای تبریک و تقدیر دارد.

استاندار مرکزی در ادامه با تاکید بر فاصله گرفتن با خام فروشی بیان کرد: اگر خواستار حرکت شتابنده اقتصاد کشور هستیم باید از خام فروشی پرهیز و به تولید بپردازیم.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه تا زمانیکه این مسئله اصلاح نشود، اقتصاد کشور به سطح تعیین شده نمی‌رسد، ادامه داد: خوشبختانه کنسرسیوم اقتصادی استان شکل گرفته تا با هم افزایی ویژه ظرفیت‌های ویژه استان فعال و مورد استفاده قرار گیرد.

این مقام ارشد استان مرکزی همچنین با اشاره به اینکه راکتورهای بومی فوق‌سنگین متانول ماشین‌سازی، ایران را جزو پنج کشور تولید کننده این محصول قرار داد، اظهار داشت: این مهم افتخار بزرگی برای استان و کشور است.

مخلص‌الائمه در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه اگر ماشین‌سازی بخواهد ارزش افزوده برای جامعه فرهنگیان ایجاد کند نیاز به نوسازی و بازسازی دارد، اظهار داشت: سهامداران عمده باید پا پیش گذارند چرا که مدل‌های مالی مناسب برای این کار وجود داشته و استان نیز برای همکاری آمادگی دارد.

رضا سرایی، مدیرعامل شرکت ماشین سازی اراک نیز در این مراسم با اشاره به اینکه فرآیندهای طراحی، تامین مواد، ساخت و مونتاژ قطعات راکتور تولید متانول از پیچیدگی‌های خاصی برخوردار بود، گفت: بحمدالله به طور کامل و با موفقیت در این شرکت صنعت آفرین و دانش‌بنیان انجام شد.

وی با بیان اینکه ماشین سازی اراک تحت عنوان شرکت دانش بیان و صنعت، صنعت‌ساز معرفی می‌کشود، افزود:  همه کشورها در مسیر توسعه خود واحدهای صنعتی مانند ماشین‌سازی طراحی می‌کنند تا نیازهای صنعتی را طراحی، مهندسی و تولید کنند در حالیکه شرکت ماشین‌سازی توان طراحی، مهندسی و تولید بسیاری از تجهیزات مانند سازه‌های فلزی، پل‌ها و سایر تولیدات را دارد که به این جهت به عنوان صنعت، صنعت ساز مطرح است.

این مقام مسئول در ادامه با تاکید بر اینکه ماشین‌سازی هم مرز با نیازهای صنعتی رشد کرده و امروز قابلیت طراحی، مهندسی و تولید تجهیزات پیچیده پتروشیمی و فولاد را دارد، گفت: تجهیزات فرایندی که امروز برای نخستین بار در شرکت ماشین سازی طراحی، مهندسی و تولید شده هم سطح با استاندارهای بین‌المللی است.

مدیرعامل شرکت ماشین سازی اراک همچنین با بیان اینکه امروز دانش فنی تجهیزات مانند تولید متانول و ساخت راکتور بومی سازی شده در گروه ماشین‌سازی و مونتاژ این شرکت، ماشینی در حال ساخت است، ادامه داد: این سازه قابلیت تا حفاری ۲ هزار و ۵۰۰ متر در معادن کشور را دارد.

کد خبر 1754078

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha