برگزاری ۴۵برنامه به پاس چهل و پنجمین سالروز پیروزی انقلاب در گیلان

داوطلب از برگزاری ۴۵برنامه به پاس چهل و پنجمین سالروز پیروزی انقلاب در گیلان همزمان با سالروز تاسیس بنیاد شهید خبر داد و گفت: باید از فضای مجازی برای تولید محتوا و آثار فرهنگی در حوزه ایثار و شهادت بیشتر استفاده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، محمدرضا داوطلب_ مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان امروز(شنبه، ۱۹ اسفند) به مناسبت سالروز تاسیس بنیاد شهید در نشست خبری با جمعی از اصحاب رسانه گیلان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب، دفاع مقدس، حرم، سلامت، امنیت و غیرت اظهار کرد: استان گیلان دارای هشت هزار شهید، ۲۲ هزار جانباز و دو هزارو ۷۰۰ آزاده است.

وی بر ولایتمداری مردم گیلان و اینکه همیشه جزو اولین ها بوده اند اشاره و با بیان اینکه بعد از قیام میرزا کوچک جنگلی، «سید یونس رودباری» اولین شهید انقلاب بود که حضرت امام خمینی درباره ایشان فرمودند «سید یونس را مانند فرزندم دوست داشتم»

داوطلب تشکیل بنیاد شهید را به فرمان امام خمینی در راستای رسیدگی به خانواده معظم شهدا و ایثارگران عنوان کرد و گفت: بنیاد شهید  دستگاه عصمت و طهارت است برای سرمایه های این انقلاب است و رسالتش خدمت و رسیدگی به امور عمومی و فرهنگی و اجتماعی افرادی است که در راه انقلاب و نظام از جان خود گذشتند.

برگزاری ۴۵برنامه به پاس چهل و پنجمین سالروز پیروزی انقلاب در گیلان


وی ضمن قدردانی از حضور حماسی و همیشه در صحنه مردم ولایتمدار و غیرتمند در راهپیمایی ۲۲ بهمن و سپس در انتخابات بیان کرد: مردم ما علی رقم تمام مشکلات و کمبودها هنوز، هم بعد از گذشت ۴۵ سال از پیروزی انقلاب اسلامی قدرتمند ایستادند و دوسال تلاش دشمن برای پایین آوردن مشارکت مردم در انتخابات را به هم ریختند.

داوطلب ضمن تاکید بر اینکه ما مدیران باید بابت تمام کوتاهی های انجام شده در این سال ها از مردم عذرخواهی کنیم گفت: جامعه ایثارگری بیش از آنچه که در قانون برایشان مشخص شده درخواستی ندارند ولی ما گاهی همین میزان را هم نمی توانیم برایشان مهیا کنیم در حالیکه وظیفه ما تبیین کامل حقوق این قشر است زیرا آنان مستحق نیستند، بلکه محق ما هستند.

وی در ادامه از برگزاری دومین کنگره شهیدان استان گیلان در اردیبهشت سال ۱۴۰۴ خبرداد و اظهار کرد: استان گیلان در برگزاری یادوارهای شهدا جز نخستین استان ها در کشور است و سالانه بیش از هزار مجلس برگزار می‌شود که میانگین روزانه سه یادواره است.

برگزاری ۴۵برنامه به پاس چهل و پنجمین سالروز پیروزی انقلاب در گیلان


داوطلب یکی از اولویت‌های بنیاد شهید در سطح کشور و گیلان را دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران و حل مشکلات آنان دانست و با اشاره به اینکه در سال جاری، ۲۷ هزار و ۷۳۶ دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران و نیز ۷ هزار تماس تلفنی با خانواده‌های آنان داشته ایم گفت: استان گیلان دارای ۱۴ هزار و ۹۸ جانباز و ایثارگران حقوق بگیر است یعنی ایثارگران دارای جانبازی ۵ تا ۷۵ درصد زیر چتر حمایتی بنیاد شهید هستند و از همین امسال نیز با تصمیم دولت سیزدهم همه جانبازانی که در صف بازنشستگی قرار گرفته بودند، پاداش بازنشستگی به مانند بازنشستگان کارمند دولت اهدا شده است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: با توجه به اغتشاشات سال گذشته و آسیب دیدن تعدادی از هموطنانمان پیگیر پرونده جانبازی مدافعان امنیت هستیم زیرا تمام تلاش بنیاد شهید به سرانجام رسیدن این پرونده‌ها و تعلق گرفتن درصدی جانبازی به مدافعین امنیت از مردمی عادی تا نیروهای نظامی و انتظامی آسیب دیده است.

داوطلب همچنین با اشاره به ثبت و ضبط مستندات شهیدان گیلانی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گفت: تا کنون ۲۲۰ هزار سند اعم از دست نوشته‌ها، تصاویر و وصیت‌نامه‌ها و… از ۲ هزار و ۳۰۰ شهید در قالب ۵ دفتر و هر جلد شامل ۱۰۰ وصیت نامه است و نیز، ۴ مستند فاخر از شهدای شاخص نیز تا کنون ثبت و ضبط شده است که امیدواریم این روند ادامه یابد.

برگزاری ۴۵برنامه به پاس چهل و پنجمین سالروز پیروزی انقلاب در گیلان


وی اضافه کرد: ۳ هزار مصاحبه نیز با خانواده شهیدان جهت حفظ آثار  برای نسل‌های بعد انجام شده است و بنا است این کار برای جانباران ما نیز، انجام شود تا صدا، فیلم و خاطره ای از آنان برای آیندگان باقی، بماند.

داوطلب در ادامه به اجرای طرح «سلام شهید» توسط معاونت فرهنگی بنیاد شهید در خصوص تکریم خانواده شهدا از تاریخ ۲۲ اسفند، همزمان با سالروز تاسیس بنیاد شهید تا ۲۲ فروردین ۱۴۰۳ خبر داد و ادامه داد: در این طرح با حضور در خانواده شهدا و ادای احترام به آنان یاد وخاطره شهدا را گرامی خواهیم داشت.

وی در ادامه با اشاره تکمیل ۹۹ درصد گلزارهای شهدا بیان کرد: یک هزار و ۳۰۱ گلزار شهدا با ۸ هزار شهید در استان وجود داریم و در تلاش هستیم آن یکی دو درصد باقی مانده را به زودی به اتمام برسانیم.

برگزاری ۴۵برنامه به پاس چهل و پنجمین سالروز پیروزی انقلاب در گیلان


داوطلب اضافه کرد: استان گیلان همچنین اولین استانی است که کار مرمت و بهسازی گلزارهای شهدای خود را آغاز کرده است.

وی با تاکید بر اینکه باید از فضای مجازی برای تولید محتوا و آثار فرهنگی نیز در حوزه ایثار و شهادت استفاده شود گفت: شهدای گیلان سوژه‌های زیادی دارند و این ظرفیت وجود دارد که برای هر کدام از شهدا فیلم، سریال، مستند، نماهنگ، کلیپ، انیمیشن، پادکست و... تولید شود.

داوطلب بیان کرد: رتبه گیلان در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برتر کشوری است زیرا عنوان دوم در مسابقات قرآن کریم شاهد و ایثارگر کشور را دارد و در جشنواره شهید پیشرفت و مسابقات فرهنگی و ورزشی و کسب نشان ملی ایثار و جشنواره‌های شعر و تجسمی ایثار و... نیز جزو بهترین های کشوری و بعضا بین المللی است.

برگزاری ۴۵برنامه به پاس چهل و پنجمین سالروز پیروزی انقلاب در گیلان



وی در ادامه در تشریح برنامه های هفته گرامیداشت شهید گفت: به مناسبت چهل و پنجمین سال پیروزی انقلاب اسلامی، ۴۵ برنامه شاخص را در کنار صدها برنامه ای که در سراسر استان برگزار می شود تدارک دیده ایم که می توان به همایش قرآنی در ماه مبارک رمضان، همایش شکوه ایثار، کاشت ۸ هزار نهال در ورزشگاه سردار جنگل، دیدار با خانواده شهدا، برپای میز خدمت قضایی و… اشاره کرد.

کد خبر 1754097

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha