اهمیت مساجد در ایجاد قدرت معنوی و فرصت برای رویش ها قابل ملاحظه‌ است

حجت الاسلام ابراهیمی نوری اهمیت مساجد را در ایجاد قدرت معنوی، و فرصت برای رویش ها قابل ملاحظه‌ای دانست و گفت: می بایست در ابعاد مختلف و در حوزه های فرهنگی، اجتماعی و حتی در حوزه سیاسی و اقتصادی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد را حمایت کرد تا آنان بتوانند فضای بهتری را جهت جذب جوانان و نگهداری آنها ایجاد کنند.

حجت‌الاسلام ابوالقاسم ابراهیمی نوری_ امام جمعه شهرستان رودسر با گرامیداشت سالروز تاسیس کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان ضمن قدردانی از عزیزانی که در این راستا همت بلند دارند اظهار کرد: به هر حال اهمیت مساجد در ایجاد قدرت معنوی، اهمیت قابل ملاحظه‌ای است.

وی گفت: کانون جوشش قدرت‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی، سه کانون خانواده، مدارس و کانونی چون مسجد است که دشمن نیز  این کانون ها را به درستی تشخیص داده است.

حجت الاسلام ابراهیمی نوری تصریح کرد: ازین رو دشمن در سال‌های اخیر سعی در تخریب این سه کانون دارد چرا که هم به خانواده، هم به مدارس و هم به مساجد حمله کرده است.

وی اضافه کرد: لذا در این شرایط حساس باید مساجد را رونق دهیم و یکی از بهترین راه‌ها این است که ما کانون‌های این مساجدها را تقویت کنیم.

حجت الاسلام ابراهیمی نوری افزود: باید در مسجدی که کانون ندارد کانون تاسیس کرده و این مجموعه فرهنگ سازی را بهتر از گذشته در مساجد ایجاد نمود.  

امام جمعه رودسر بیان کرد: می بایست در ابعاد مختلف و در حوزه های فرهنگی، اجتماعی و حتی در حوزه سیاسی و اقتصادی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد را حمایت کرد تا آنان نیز بتوانند یک فضای بهتری را جهت جذب جوانان و نگهداری آنها ایجاد کنند.

وی خاطر نشان کرد: قطعاً اصل تاسیس مساجد در ابتدای حرکت پیغمبر اکرم(ص) برای رویش همین امورها بوده و همه این ابعادها در ابتدای حرکت پیامبر در مساجد صورت می‌گرفت.  

حجت الاسلام ابراهیمی نوری ابراز امیدواری کرد: با توجه به هجمه های همیشگی دشمن به کشور و به ویژه خارج کردن جوانان از دین و هویتشان باید شرایط در کشور به گونه ای باشد که همواره شاهد رویش‌ها در مساجد باشیم.

کد خبر 1754098

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha