برگزاری هفته مد ایرانی در هندوستان

فرید عصر رایزن فرهنگی ایران در دهلی نو با برنامه هفت کوچه رادیو فرهنگ مصاحبه کرد .

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، فرید الدین فرید، عصر رایزن فرهنگی کشورمان در هند در مصاحبه با رادیو فرهنگ در ویژه برنامه صدای وحدت اقوام ایرانی با عنوان«هفت کوچه» گفت: در دو هفته آینده برنامه های متنوعی در حوزه  معرفی مد و لباس ایرانی و همین طور نمایش  لباس اقوام مختلف ایرانی با همراهی دانشگاه تکنولوژی مد دهلی و حیدرآباد در شهرهای دهلی نو، نوئیدا و حیدرآباد خواهیم داشت.

رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در دهلی نو در ادامه گفت: همین طور با همکاری  مراکز خصوصی و دولتی  هند نمایشگاه های خوبی برپا خواهد شد.

دکتر فرید عصر اظهار داشت: مجموعه نفیس شامل بیش از ۴۰ دست از لباس های اقوام ایرانی با قدمت  بیش از ۱۰۰ سال که فعالان این حوزه زحمت کشیدند و به هند آوردند در اختیار رایزنی فرهنگی ایران قرار دادند که در  این نمایشگاه های استفاده شد . همین طور طراحان مد لباس و پارچه از برخی از برترین برندهای ایرانی حضور دارند.

رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در دهلی نو بیان کرد: هدف از برگزاری این نمایشگاه ها معرفی توانمندی های بانوان ایرانی در طراحی لباس های مختلف و  تنوع لباس بانوان ایرانی در میان اقوام  مختلف ایران است.  

دکتر فرید عصر اظهارداشت: در فضای رسانه ای به ویژه در سال های اخیر این موضوع  به گونه ای نمایش داده می شود که گویا این تنوع در لباس ایرانی وجود ندارد در حالی  که چنین نیست و  با مقاله نویسی و سخنرانی نمی توان آن را ثابت کرد. بلکه باید به صورت عملی در نمایشگاه ها و با حضور بانوان ایرانی آن را عرضه کنیم که بهترین معرف هنر بانوان ماست.

 رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در دهلی نو تاکید کرد: در فیلم های مستند و انمیشن ها فیلم سازان ما  باید به رنگارنگی لباس های ایرانیان  و پوشش  بانوان ایرانی که بیانگر پاکدامنی زنان ایرانی است ، توجه کنند. این کار فرهنگی بسیار بزرگی خواهد بود.

کد خبر 1754102

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha