تبیین فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جدید هویت می‌بخشد

سردار باستان با اینکه دشمنان در جنگ ترکیبی دانش‌آموزان و نوجوانان ما را هدف قرار داده است، گفت: تبیین فرهنگ ایثار و دفاع مقدس می تواند به نسل جدید هویت ببخشد و این همان هویتی است که دشمن برای آن برنامه‌ریزی کرده است.

سردار مجتبی باستان، فرمانده بسیج دانش آموزی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت در میان دانش آموزان، بیان کرد: برای پاسخگویی به این سوال نیازمند شاخص و معیار هستیم اما در مجموعه در ترویج این فرهنگ موفق بوده ایم.

فرمانده بسیج دانش آموزی افزود: وقتی سخن از ۳۶ هزار شهید دانش آموز و پنج هزار شهید معلم و فرهنگی به میان می آید زندگینامه و سبک زندگی این شهدا برای جوانان و آحاد ملت در محلات مختلف تبیین و تشریح می شود امروز کدام مسجد را سراغ دارید که تصویری از شهدا نداشته باشد حتما در هر مسجدی که می رویم تصایر و زندگی نامه شهدا به چشم می خورد یادواره ها و کنگره های شهدا همگی معرف شهدا هستند.

سردار باستان اظهار کرد: در حال حاضر تعدادی از یادگاران دفاع مقدس، بازماندگان و جانبازان و خانواده شهدا در مدارس جهاد تبیین انجام می دهند و در کنار این فعالیت اردوهای راهیان نور همواره در معرفی فرهنگ ایثار و شهادت موفق عمل کرده اند.

اردوهای راهیان نور پاسخگوی شبهات دانش آموزان

وی گفت: این اعزام ها یعنی معرفی سبک زندگی و سیره شهدا، معرفی یادمان ها، پاسخ به شبهات دانش آموزان در حوزه دفاع مقدس، توضیح پیشینه درخشان انقلاب اسلامی برای دانش آموزان همگی بخش هایی از مولفه های معرفی شهدا است. تولید محتوا در فضای مجازی از جمله اقدامات انجام شده در حوزه فرهنگ ایثار و شهادت است.

سردار بستان ادامه داد: اما اینکه چقدر موفق بوده ایم یک بحث است و اینکه کار هدفمند انجام می شود و اقدامات بسیار متنوعی و هوشمند صورت گرفته، نیز نکته مهمی است که باید به آن بپردازیم.

فرمانده بسیج دانش آموزی با بیان اینکه در جنگ شناختی و ترکیبی دشمن قرار داریم و هدف دشمن قلب و ذهن دانش آموزان است، افزود: در مقابل این جنگ، هدف گذاری ما الگودهی به جوانان و نوجوانان است و یکی از قله های الگودهی به قشر جوان جامعه ایران اسلامی معارف دفاع مقدس و سبک و سیره شهدا است.

الگودهی حاج قاسم به بچه های دهه هشتادی و نودی

فرمانده بسیج دانش آموزی تأکید کرد: حاج قاسم سلیمانی را جوانان و نوجوانان دهه ۹۰ و ۸۰ جامعه امروز درک کردند، حاج قاسم سلیمانی یک الگوی دفاع مقدس است؛ مشی و مرام و سبک زندگی حاج قاسم سلیمانی امروز یکی از قله های دفاع مقدس است و این تاریخ نورانی انقلاب اسلامی را می توانیم تبدیل به فیلم و داستان و برنامه و تولیدات مختلف کنیم.

سردار باستان تصریح کرد: هویت بخشی یکی از اهداف در حوزه معرفی فرهنگ ایثار و شهادت است، امروز دشمن و استکبار جهانی هویت جوان و نوجوان را مورد هدف قرار داده است و می خواهد از نسل جدید هویت‌زدایی کند؛ در حالی که تاریخ نورانی انقلاب و دفاع مقدس هویت بخش نسل جوان است، دانش آموزان دهه ۵۰ شهید حسین فهمیده و شهید بهنام محمدی، مرحمت والا زاده، شهید صدیقه رودباری، شهیده ناهید کرجو و .... را درک کردند و بیش از ۳۶ هزار دانش آموز دیگر هم در جنگ و دفاع مقدس درگیر بودند جانباز یا اسیر شدند و این همان هویت دفاع مقدس و ایثار و شهادت است.

فرهنگ ایثار و شهادت به جوان و نوجوان هویت می بخشد

فرمانده بسیج دانش آموزی ادامه داد: دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت به جوان و نوجوان هویت بخشید و موجب شد تا یک وجب از خاک اسلامی را واگذار نکردند. تبیین فرهنگ ایثار و دفاع مقدس می تواند به نسل جدید هویت ببخشد و این همان هویتی است که دشمن برای آن برنامه ریزی کرده است که با هدفمند کردن و هوشمندی برنامه ها در حوزه تبیین و معرفی فرهنگ دفاع مقدس و شهادت می توان به نسل جوان هویت بخشید.

وی در پایان خاطرنشان کرد: فرهنگ دفاع مقدس و ایثار و شهادت برگرفته از اسلام است بالاترین نکته ای که می تواند به ترویج و تبیین این فرهنگ در آموزش و پرورش کمک کند مشارکت دادن دانش آموزان در اجرای راهیان نور و یادواره ها است در این صورت دهه هشتادی ها و دهه نودی ها امروز بیشتر از این فرهنگ اثر می پذیرند.

کد خبر 1754239

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha